«پارکبانها» مجاز به دریافت وجه نقدی هستند؟

دسته: حقوق و اجتماع
بدون دیدگاه
یکشنبه - ۱۴ آذر ۱۳۹۵


«پارکبانها» مجاز به دریافت وجه نقدی هستند؟

«پارکبانها» مجاز به دریافت وجه نقدی هستند؟

 802948174

معاون حملونقل ترافیک شهرداری تهران در مورد فعالیت پارکبانها در معابر پایتخت توضیحاتی ارائه کرد.

مازیار حسینی، در مورد وضعیت پارکبانها بابیان اینکه عملاً از سال 94 تاکنون سازمان حمل‌ونقل و ترافیک قراردادی با پارکبانها ندارد، گفت: 30هزار فضای پارک حاشیه‌ای در تهران وجود دارد که تنها 15هزار فضا به پارکومتر مجهز هستند که البته نظارت بر نحوه فعالیت آن، بر اساس قانون بر عهده پلیس است.

وی بابیان اینکه روند برگزاری مناقصه 15هزار فضای پارک دیگر باقی‌مانده در حال برگزاری است، تصریح کرد: با نصب پارکومترهای باقی‌مانده که عوارض آن بر اساس مصوبه شورای شهر تعیین می‌شود مردم می‌توانند از کیف پولهای الکترونیک استفاده کرده و عملاً دیگر نیازی به حضور پارکبان نیست.

وی در پاسخ به این سؤال که اگر پارکبانها با شهرداری قرارداد همکاری ندارند پس پولهایی که مردم می‌پردازند چه می‌شود؟ گفت: پولی که بابت پارک حاشیه‌ای اخذ می‌شود به‌حساب خزانه و نه شهرداری ریخته می‌شود؛ البته برخی مراکز عمومی و خصوصی همچون رستورانها پارکبانهایی برای خود استخدام کرده و پارکهای حاشیه آنها را برای مشتریان خود نگه می‌دارند که تعیین تکلیف آنها قاعدتاً در مراجع ذی‌ربط باید صورت پذیرد.

حسینی بابیان اینکه برخورد سلبی صرف جوابگو نیست، گفت: البته با گسترش پارکومترها در سراسر شهر وجود پارکبان معنا و مفهومی ندارد هرچند که طی مکاتبه با شرکت شهربان درخواست کردیم که بررسی لازم صورت گیرد تا به‌تدریج شاهد حذف پارکبانها باشیم.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا فعالیت پارکبانها غیرمجاز است؟ گفت: ازنظر قانونی فعالیت پارکبان بلامانع است؛ اما قانون ذکر کرده است که این افراد مجاز به دریافت پول نقدی نیستند.

منبع: ایسنا


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۳۰
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *