ولایتی: برنامه‌ریز پژوهشی باید در جهت توسعه اقتصاد کشور باشد

دسته: دانشجوی حقوق
بدون دیدگاه
سه شنبه - ۱۰ اسفند ۱۳۹۵


ولایتی: برنامه‌ریز پژوهشی باید در جهت توسعه اقتصاد کشور باشد

ولایتی: برنامهریز پژوهشی باید در جهت توسعه اقتصاد کشور باشد

 

 

علیاکبر ولایتی در حاشیه برگزاری دومین کنگره بینالمللی آفریقایی- آسیایی “مایکوباکتریولوژی” در جمع مسؤولان دانشگاه آزاد اسلامی استان در هتل عباسی اصفهان افزود: دانشگاه آزاد اسلامی در این زمینه میتواند ایفای نقش کند.

وی با اشاره به‌ضرورتهای موجود برای توسعه کیفی دانشگاه آزاد به‌عنوان یکی از مطالبات مهم رهبر معظم انقلاب از این مجموعه گفت: دانشگاه آزاد اسلامی در سراسر کشور دارای ظرفیتهای فراوانی برای افزایش رتبه علمی کشور است.

وی با بیان این‌که اصفهان در این زمینه پیشتاز است و می‌تواند در جهت ارتقا سطح کیفی دانشگاه گامهای مؤثرتری بردارد، اظهار کرد: دانشگاه آزاد اسلامی از زمان تأسیس توانسته است در زمینه جذب دانشجو و افزایش سطح علمی کشور نقش مناسبی را ایفا کند.

ولایتی افزود: کشور ما در دنیا رتبه مناسبی را در گسترش تحصیلات عالی به خود اختصاص داده است.

رئیس هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی افزود: ما علاوه بر ایجاد ظرفیت، باید ارتقای کیفی را هم مورد توجه قرار دهیم که بر اساس سند چشم‌انداز 20 ساله ابلاغی رهبر معظم رهبری انقلاب باید در علم و فناوری به مقام برتر برسیم.

ولایتی به‌ضرورت توجه به اقتصاد دانش‌بنیان نیز اشاره و تصریح کرد: دانشگاه آزاد اسلامی می‌تواند در جهت رشد اقتصاد دانش‌بنیان که یکی از مهم‌ترین پایه‌های تحقق اقتصاد مقاومتی است، گام بردارد و در این راستا باید نیز با برنامه‌ریزی و تلاش، برنامه‌های دشمنان و توطئه گران را بی‌اثر کرد.

رئیس هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی هم‌چنین بر ضرورت توجه به موضوعهای فرهنگی و احیای ارزشهای اسلامی و ایرانی در دانشگاه آزاد اسلامی و برنامه‌ریزی در این زمینه در کنار موضوعهای علمی و پژوهشی تأکید کرد.

معاون پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی نیز در این جلسه گفت: با توجه به سابقه علمی، جایگاه بین‌المللی و تجربیات فراوان اجرایی دکتر ولایتی در سطوح مختلف کشور، با حضور ایشان، هم‌اکنون فرصت بسیار ارزشمندی در دانشگاه آزاد فراهم‌شده است.

سید علی ابطحی افزود: هم‌چنین امید فراوانی برای تحقق اهداف متعالی این دانشگاه فراهم و توسعه کیفی، افزایش جایگاه تحصیلات تکمیلی و فعال‌سازی هرچه بیشتر مراکز تحقیقاتی آن ایجادشده است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان نیز در این جلسه با ارائه گزارشی از تعداد دانشجویان، رشته‌ها و تخصصهای موجود در این مرکز عالی علمی گفت: آن‌چه در دانشگاه آزاد اسلامی اصفهان به‌طورجدی در دستور کار قرار دارد، ارتقا کیفی است.

سید محمد امیری افزود: دانشگاه آزاد استان اصفهان از لحاظ کمی از رشد و توسعه مناسبی برخوردار است و با ظرفیتهای ارزشمندی که در اختیار اصفهان قرار دارد، اطمینان داریم می‌تواند گامهای جدی‌تری را نیز در این زمینه بردارد.

رهبر معظم انقلاب، در پی درگذشت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، علی‌اکبر ولایتی را به‌عنوان رئیس هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی منصوب کردند.

دکتر ولایتی، تخصص در رشته اطفال و کودکان، مشاور امور بین‌الملل رهبر معظم انقلاب، رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام و عضویت در شورای سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی ایران را نیز در کارنامه خود دارد.

استان اصفهان دارای 27 واحد دانشگاهی آزاد با حدود یک‌صد هزار دانشجو است.

ولایتی به‌عنوان رئیس کنگره بین‌المللی جمعیت آسیایی و آفریقایی مایکوباکتریولوژی، روز شنبه به‌منظور حضور در این کنگره بین‌المللی، وارد اصفهان شد. منبع: ایرنا

 

 


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۱۶
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *