وزیر کشور مالزی از برنامه انتقال زندانیها به ایران خبر داد

دسته: حقوق مضاف
بدون دیدگاه
یکشنبه - ۱۴ شهریور ۱۳۹۵


وزیر کشور مالزی از برنامه انتقال زندانیها به ایران خبر داد

وزیر کشور مالزی از برنامه انتقال زندانیها به ایران خبر داد

معاون نخست‌وزیر و وزیر کشور مالزی روز سه‌شنبه بار دیگر از برنامه انتقال زندانیهای ایرانی و چند کشور دیگر خبر داد که به اتهامهای مختلف در زندانهای این کشور بسر می‌برند، اما در مورد زمان امضای توافقنامه و اجرای آن سخنی نگفت.

‘احمد زاهد حمیدی’ معاون نخست‌وزیر و وزیر کشور مالزی که برای سفری سه‌روزه در هند بسر می‌برد، در دهلی‌نو از درخواست هند برای انتقال زندانیهای این کشور سخن گفت و اعلام کرد مالزی چنین برنامه‌ای را برای انتقال زندانیهای دیگر کشورها مانند ایران هم در دست دارد.

بر اساس گزارش روز سه‌شنبه خبرگزاری رسمی مالزی (برناما)، وی گفت که موضوع انتقال زندانیهای هندی پیش‌ازاین نیز در سطح مقامات ارشد دولتی موردبحث قرارگرفته بود، اما اکنون در سطح بالاتر مطرح و موشکافانه بررسی می‌شود.

معاون نخست‌وزیر مالزی، گفت: ما این درخواست را در زمان مناسب موردتوجه بیشتر قرار خواهیم داد و این کار نیازمند تأیید دادستان کل است.

وی گفت: مالزی دارای ترتیبات انتقال زندانی با کشورهایی مانند جمهوری آذربایجان، بلغارستان، ایران، عراق، لتونی، فیلیپین، عربستان سعودی، کره جنوبی و ترکیه است.

وزیر کشور مالزی، گفت که تحقق چنین امری با هند نیازمند برنامه مشابهی است و انتقال زندانیهای بین‌المللی تنها می‌تواند با کشورهایی که قوانین مشابه با مالزی دارند، انجام شود.

احمد زاهد حمیدی گفت که زندانیها برای انتقال از کشور مبدأ باید واجد شرایط باشند. این زندانیها نباید در انتظار اعدام بوده و پرونده آنها نباید شامل تجاوز جنسی باشد.

پارلمان مالزی سال 1393 با اصلاح روشهای انتقال محکومین خارجی نخستین قدم را برای انتقال محکومین برداشت و اعلام شد 9 کشور ازجمله ایران علاقه‌مند به امضای توافقنامه انتقال محکومین با این کشور هستند.

در حال حاضر بر اساس آمار رسمی 55 هزار نفر در زندانهای مالزی بسر می‌برد و دوران محکومیت خود را می‌گذرانند که 16 هزار و 170 نفر آنها خارجی هستند.

منبع: ایرنا


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۶۶
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *