وجود یک میلیون و 700 هزار صندلی خالی در دانشگاههای کشور

دسته: دانشجوی حقوق
بدون دیدگاه
دوشنبه - ۱۵ آذر ۱۳۹۵


وجود یک میلیون و 700 هزار صندلی خالی در دانشگاههای کشور

وزیر علوم اعلام کرد:

وجود یک میلیون و 700 هزار صندلی خالی در دانشگاههای کشور

2

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: در حال حاضر یک میلیون و 200 هزار صندلی خالی در دانشگاهها وجود دارد که با احتساب دانشگاه آزاد، با حدود یک میلیون و 700 هزار صندلی خالی مواجه هستیم.

  دکتر محمد فرهادی، اظهار کرد: امسال ظرفیت پذیرش همه دانشگاهها به‌جز دانشگاه آزاد، حدود 800 هزار نفر بود که حدود 840 هزار نفر برای کنکور ثبت نام کردند.

وی با بیان اینکه کمتر از 800 هزار نفر سر جلسه کنکور حاضر شدند، افزود: در نهایت 500 هزار نفر در فرآیند انتخاب رشته شرکت کردند.

وزیر علوم با اشاره به این‌که امسال 350 هزار نفر در دانشگاه‎های روزانه ثبت نام کردند، عنوان کرد: در حال حاضر یک میلیون و 200 هزار صندلی خالی در دانشگاهها وجود دارد که با احتساب دانشگاه آزاد، حدود یک میلیون و 700 هزار صندلی خالی است.

وی ادامه داد: با توجه به این‌که جمعیت جوان کشور کاهش یافته است، روند کاهش دانشجو تا چند سال آینده نیز ادامه خواهد داشت. فرهادی در ادامه سخنان خود، به وجود 334 مؤسسه غیردولتی و غیرانتفاعی در کشور اشاره و اعلام کرد: تا سال 84 فقط 64 مؤسسه غیردولتی داشتیم که تا سال 92 این میزان به 334 مؤسسه افزایش یافت؛ اما از سال 92 تاکنون مجوز ایجاد هیچ مؤسسه جدیدی را نداده‌ایم.

وی با اشاره به گستردگی بی‌رویه دانشگاه آزاد و پیام نور طی سالیان اخیر، تصریح کرد: اگر دانشگاه پیام نور به مسیر اصلی خود که جذب دانشجو به‌صورت غیرحضوری و مجازی است برگردد، می‌تواند 2 میلیون دانشجوی غیرحضوری را داشته باشد.

وزیر علوم، تحقیقات و فناروی در ادامه سخنان خود، به تدوین طرح آمایش آموزش عالی اشاره و تصریح کرد: در برنامه ششم و طرح آمایش بر آموزشهای فنی‌وحرفه‌ای و مهارتی تاکید ویژه‌ای شده است و این یکی از سیاستهای اصلی وزارت علوم است.

وی، همچنین به طرح ساماندهی آموزش عالی اشاره و بر اجرای این طرح تأکید کرد.

فرهادی در پایان سخنان خود در پاسخ به خواسته رئیس دانشگاه فرهنگیان کردستان مبنی بر جذب هیأت علمی برای این دانشگاه، عنوان کرد: در وزارت علوم هیچ محدودیتی برای جذب هیأت علمی برای دانشگاهها نداریم و هم‌اکنون بیش از 2 هزار نفر آماده معرفی به مؤسسات آموزش عالی هستند، اما باید ردیف استخدامی برای آنها ایجاد شود.

منبع: ایسنا


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۶۹
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *