معاون دادستان کل کشور در امور فضای مجازی:هیچ دستور قضایی درباره فیلتر صفحات اینستاگرامی منتقد دولت صادر نشده است

دسته: آخرین مطالب , تیتر ویژه
بدون دیدگاه
چهارشنبه - ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۶

معاون دادستان کل کشور در امور فضای مجازی:
هیچ دستور قضایی درباره فیلتر صفحات اینستاگرامی منتقد دولت صادر نشده است

معاون قضایی دادستان کل کشور در امور فضای مجازی گفت:هیچ دستوری از ناحیه مراجع قضایی و کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه در خصوص فیلتر و مسدود شدن پایگاه ها و صفحات اینستاگرامی رسانه های منتقد دولت صادر نشده است.

در خصوص شایعه فیلتر برخی صفحات اینستاگرامی رسانه‌های منتقد دولت نظیر خبرگزاری فارس،افسران جنگ نرم،فتن و صفحات برخی دیگر از فعالان فضای مجازی که در روزهای اخیر از دسترس خارج شده اند گفت:هیچ دستوری از ناحیه مراجع قضایی و کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه در خصوص فیلتر پایگاه هایی که نامبرده شد، صادر نشده است.

وی درباره دلیل مسدود شدن این پایگاه ها و صفحات اعلام کرد:فرضیات متعددی در خصوص دلایل مسدود شدن این پایگاه ها وجود دارد. از جمله ممکن است این پایگاه ها و صفحات با اغراض سیاسی از سوی مدیر آمریکایی شبکه اینستاگرام، مسدود شده باشد.

خرم آبادی تاکید کرد:چون سرور اینستاگرام در خارج از کشور است نمی توان به طور قطع در این خصوص اظهار نظر کرد.

دبیرکارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه گفت:زمانی که مسئولان اجرایی اقدامی در جهت راه اندازی شبکه های داخلی انجام نمی دهند و به فعالیت شبکه های بیگانه در فضای مجازی کشور افتخار می کنند و شهروندان ایرانی ناچار به استفاده از شبکه های خارجی هستند،وقوع چنین اتفاقاتی در شرایط حساس انتخابات دور از انتظار نیست و علت این مسدود شدن را باید از مسئولان اجرایی ذی ربط پرسید. منبع : میزان


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۵۳
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *