هک شدن ایمیل وزیر خارجه جمهوری چک؛ خارجیها پشت این حمله بودند

دسته: حقوق در سایر جوامع
بدون دیدگاه
چهارشنبه - ۲۰ بهمن ۱۳۹۵


هک شدن ایمیل وزیر خارجه جمهوری چک؛ خارجیها پشت این حمله بودند

هک شدن ایمیل وزیر خارجه جمهوری چک؛ خارجیها پشت این حمله بودند

811806203

چند ماه پیش از انتخابات سراسری جمهوری چک، وزیر خارجه این کشور میگوید سیستم ایمیل وزارتخانهاش توسط یک کشور خارجی هک شده است.

به نقل از نشریه ایندیپندنت، گفته می‌شود این حمله سایبری شبیه حمله‌ای است که در جریان انتخابات سال گذشته (2016) آمریکا علیه دموکراتها صورت گرفت.

لابوبیر زائورالک، وزیر امور خارجه جمهوری چک در جریان کنفرانس خبری خود دراین‌باره گفت: زمانی که من درباره این مسأله با بهترین کارشناسانمان صحبت کردم آنها معتقد بودند که ساختار این حمله بسیار دقیق بوده و به‌طورقطع از سوی یک کشور خارجی صورت گرفته است.

زائورالک بدون این‌که از کشور مشخصی نام ببرد هم‌چنین عنوان کرد، کارشناسان امنیت سایبری به وی اطلاع دادند که این حمله بسیار با حملات علیه سیستم حزب دموکرات در آمریکا شباهت داشته است.

در انتخابات سال گذشته آمریکا مقامات واشنگتن، مسکو را به هک کردن کمیته ملی دموکراتها متهم می‌کردند در حالی‌که مقامات روسی هرگونه اتهام در این‌باره را تا به امروز رد کرده‌اند.

جمهوری چک قرار است اکتبر سال جاری شاهد برگزاری انتخابات پارلمانی باشد. تاکنون مقامات اطلاعاتی این کشور نسبت به ایجاد اختلال در سیستم رسانه‌ای جمهوری چک با هدف تأثیرگذاری بر انتخابات از سوی گروههای حامی روسیه هشدار داده‌اند.

در همین راستا وزارت کشور چک با تشکیل یگانی که مسؤولیت آن شناسایی اطلاعات اشتباه و اخبار غلط است درصدد مقابله با حملات احتمالی برآمده است. وزیر امور خارجه این کشور هم‌چنین خاطرنشان کرد: دولت چک در حال حاضر در حال بررسی اقدامات امنیتی سایبری خود است. منبع: ایرنا


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۱۲
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *