هنوز نتوانستیم ننگ نزول و ربا را از سیستم بانکی پاک کنیم

دسته: رویداد حقوقی
بدون دیدگاه
یکشنبه - ۲۲ اسفند ۱۳۹۵


هنوز نتوانستیم ننگ نزول و ربا را از سیستم بانکی پاک کنیم

دادستان کل کشور با اشاره به گذشتن 38 سال از انقلاب،گفت:

هنوز نتوانستیم ننگ نزول و ربا را از سیستم بانکی پاک کنیم

متأسفانه بازار ما هم کم وبیش درگیر ربا است

 

دادستان کل کشور ضمن طرح این سؤال که چرا باید بوی نزول و عملیات رباخواری در بانکهای ما به مشام برسد، گفت: همه عملیاتهای بانکی نزول نیست زیرا قوانین کاملاً اسلامی است؛ البته در اجرا هم باید مطابق با قوانین عمل شود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدجعفر منتظری در مراسم اختتامیه چهارمین دوره مسابقات سراسری قرآن قوه قضاییه اظهار کرد: در بیان قرآن کریم کار انسان در ضلالت و گمراهی به‌جایی می‌رسد که دیگر بازگشتی برای او متصور نیست و این در برابر هدایت و شفای قرآن است که خداوند آن را برای بشریت ارسال کرده است.

به گزارش فارس، وی با بیان این‌که قرآن در تعبیری خود را نور معرفی کرده و نور مبین و روشنایی آشکار برای مردم است، افزود: اگر به عمق انسان‌ساز قرآن توجه و به جان آن، به‌عنوان راهنما و کتاب زندگی عمل شود، یک زندگی قرآنی شکل می‌گیرد که پر از برکت خواهد بود.

دادستان کل کشور در ادامه اظهارات خود از این مسأله که انقلاب بزرگ اسلامی موجب شد جامعه ما گرایش فراوانی به قرآن پیدا کند و به دنبال آن، از یک هویت اسلامی بهره‌مند شود، ابراز قدردانی کرد و افزود: با توجه به این مسأله، باید نواقص و اشکالاتی که در جامعه قرآنی به وجود می‌آید، برطرف شود زیرا در بازار این جامعه، ربا و کم‌فروشی نیست و بانکهایش به دنبال نزول دادن نیستند.

منتظری عنوان کرد: آیا عملکرد بانکها و بازار معرف یک جامعه اسلامی است؟ و مگر می‌شود گناهی که در قرآن کریم به‌عنوان جنگ با خدا در نظر گرفته شده است مورد توجه نباشد؟ چرا باید بوی نزول و عملیات رباخواری در بانکهای ما به مشام برسد؟

وی ادامه داد: البته همه عملیاتهای بانکی نزول نیست و قوانین کاملاً اسلامی است و در اجرا هم باید مطابق با قوانین عمل شود.

منتظری ادامه داد: مقام معظم رهبری چندین سال است که می‌فرمایند نجات اقتصاد کشور مبتنی بر مقاومتی شدن آن است؛ 38 سال از انقلاب می‌گذرد و ما هنوز نتوانستیم ننگ نزول و ربا را از سیستم بانکی پاک کنیم و متأسفانه بازار ما هم کم‌وبیش درگیر ربا است. این در حالی است که یک جامعه قرآنی باید بایدها و نبایدهای قرآن را در خود پیاده کند.

دادستان کل کشور با یادآور شدن این نکته که دشمن با همه ابزارهایی که در دست دارد به جنگ با فرهنگ قرآنی آمده است، افزود: خانواده‌ها بدانند امروز دشمن در مبارزه با جمهوری اسلامی مثل نبرد صدام نیامده است؛ امروز سنگرهای حمله دشمن در فضای مجازی است. وی در پایان ضمن تشکر از تمام برگزارکنندگان این دوره از مسابقات میزبانی موفق این دوره را مرهون تلاش تمام مسؤولان آذربایجان ‌شرقی و همراهی با دادگستری آذربایجان شرقی خواند. منبع: حمایت


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۶۷
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *