هشدار نهاد مقابله با اسلام هراسی بلژیک در مورد طرد مسلمانان از جامعه

دسته: حقوق بین الملل
بدون دیدگاه
شنبه - ۲۷ شهریور ۱۳۹۵


هشدار نهاد مقابله با اسلام هراسی بلژیک در مورد طرد مسلمانان از جامعه

هشدار نهاد مقابله با اسلام هراسی بلژیک در مورد طرد مسلمانان از جامعه

653213438

مسوولان «جمعیت مقابله با اسلام هراسی» بلژیک با اشاره به افزایش موارد اسلام‌ستیزی دراین کشور، در مورد کنار گذاشته شدن مسلمانان از جامعه هشدار داد.
به گزارش تارنمای روزنامه «لا لیبر» بلژیک، «حجاب الحجاجی» معاون رئیس جمعیت مقابله با اسلام هراسی دیروز (دوشنبه) عنوان کرد، «تابستان اسلام هراسی» بلژیک با وقایعی همراه شد که پی‌درپی فضای حاکم را تقویت کردند.
وی افزود، اسلام هراسی پلکان ترقی راست افراطی و هم‌زمان بهانه تبلیغات گروه تروریستی «داعش» است. این خطر وجود دارد بحثهای (اسلام ستیزانه) مکرر سبب طرد شهروندان مسلمان از جامعه شود.
الحجاجی اسلام هراسی را «زمینه رشد افراط‌گرایی» خواند و افزود: برای مقابله با افراط‌گرایی به طرح جامع مقابله با نژادپرستی از نوع اسلام ستیزانه آن، نیازمندیم.
وی همچنین گفت، نمی‌توان در برابر موج اظهارنظرهای نژادپرستانه در شبکه‌های اجتماعی بی‌تفاوت ماند.
بلژیک در 22 مارس (3 فروردین) هدف حمله‌های تروریستی قرار گرفت که گروه تروریستی داعش مسوولیت آنها را که در فرودگاه بین‌المللی و یک ایستگاه مترو در بروکسل رخ دادند، بر عهده گرفت. دراین حمله‌ها 32 نفر کشته و بیش از 300 تن مجروح شدند.
به‌رغم آنکه تعدادی از مسلمانان خود قربانی حمله‌های تروریستی داعش در فرانسه و بلژیک هستند و جامعه مسلمانان این کشورها نیز همراه با سایر نهادها به‌سرعت اقدامات تروریستی را محکوم کرده‌اند، احساسات اسلام هراسانه دراین کشورها بشدت افزایش‌یافته است. منبع: ستاد حقوق بشر


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۲۶
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *