نگاهی به قوانین راهنمایی و رانندگی در کشورهای مختلف

دسته: حقوق و اجتماع
بدون دیدگاه
شنبه - ۲۰ آذر ۱۳۹۵


نگاهی به قوانین راهنمایی و رانندگی در کشورهای مختلف

نگاهی به قوانین راهنمایی و رانندگی در کشورهای مختلف

 500576553

هر کشوری برای خودش یک سری قوانین برای رانندگیکردن وسایل نقلیه دارد. در اینجا شما را با قوانین جالب راهنمایی و رانندگی کشورهای مختلف آشنا میکنیم. در میان قوانین رانندگی در کشورها، قوانین عجیب و غریبی هم دیده میشوند که در نوع خود جالب و جذاب هستند.

  آمریکا

در آمریکا قانونهای عجیب هست. در مونتانا حمل گوسفند در کامیون بدون حضور فردی به‌عنوان ناظر ،غیرقانونی است. در نوادا نیز حمل شتر در بزرگراهها غیر قانونی است. در برخی ایالتهای امریکا وقتی در چهارراهی چراغ راهنمایی و رانندگی ندارد، حق تقدم با کسی است که زودتر رسیده است. در واقع وقتی رانندگان به چهارراه می‌رسند باید کاملاً توقف کنند و بعد به حافظه‌شان فشار بیاورند تا یادشان بیاید که کدام یک زودتر رسیدند و سپس با رعایت حق تقدم عبور کنند.

  اتریش

اگر به مرکز شهر وین رانندگی کنید، یک علامت راهنمایی و رانندگی خواهید دید که تصویر بوق‌زدن ممنوع را دارد. در این بخش از شهر تحت هیچ شرایطی حق ندارید بوق بزنید والا جریمه خواهید شد.

  یونان

 پلیس یونان واقعاً در برابر پارک غیرقانونی خودرو کم‌تحمل است. آنها می‌توانند پلاک خودرویی را که غیرقانونی پارک کرده است، مصادره کنند.

  قبرس

وقتی در قبرس رانندگی می‌کنید توصیه می‌شود یک کاغذ برداشته و روی آن غذا، نوشیدنی و بوق بنویسید و روی داشبورد بچسبانید. این کار باعث می‌شود فراموش نکنید موقع رانندگی، خوردن و نوشیدن و بوق‌زدن ممنوع است. بوق‌زدن نیز نه تنها نزدیک بیمارستانها بلکه در منطقه مسکونی نیز ممنوع است مگر این‌که یک مورد کاملاً ضروری پیش بیاید. (قابل توجه رانندگان عزیز تهرانی که کلاً دست‌شان از روی بوق برداشته نمی‌شود). علاوه بر این اگر راننده با دست و صورتش برای دیگران شکلکهای غیراخلاقی درآورد یا حتی دست خود را از خودرو بیرون آورد حتماً جریمه خواهد شد و هم‌چنین نیم ساعت قبل از غروب تا نیم ساعت بعد از طلوع خورشید، چراغهای خودرو باید روشن شود.

  ژاپن

ژاپنیها در جهان به مؤدب بودن بسیار معروف هستند و این مورد در قوانین راهنمایی و رانندگی‌شان نیز دیده می‌شود. در این کشور اگر هنگام عبور با ماشین، آب موجود در جاده روی عابر پیاده پاشیده شود، راننده آن خودرو جریمه خواهد شد.

  اسپانیا

یک قانون عجیب در برخی شهرهای اسپانیا وجود دارد که توضیحی منطقی نمی‌توان درباره آن پیدا کرد و آن، این است که در این شهرها، روزهای فرد اگر قصد پارک‌کردن خودروی‌تان را دارید باید مقابل خانه‌هایی با پلاکهای فرد پارک کنید و روزهای زوج مقابل خانه‌های با پلاک زوج! البته قانون دیگرشان به نظر منطقی می‌آید و آن، این است افرادی که چشمهایشان بسیار ضعیف است و مجبور به عینکهای ذره‌بینی به‌ویژه ضخیم هستند باید یک عینک اضافی در خودروی‌شان داشته باشند، در غیر این‌صورت جریمه خواهند شد.

  کاستاریکا

در این کشور اگر کسی حین رانندگی نوشیدنی الکلی بنوشد و رانندگی کند، مشکلی برایش پیش نمی‌آید، اما اگر تصادف کند و الکل خونش از حد مجاز بالاتر باشد، جریمه نقدی نمی‌شود، او یک‌راست به زندان می‌رود.

  آفریقای جنوبی

در آفریقای جنوبی، اگر در جاده‌ای، چوپان و گله‌ای حضور داشته باشد حق تقدم با اوست. راننده باید خودروی خود را متوقف کند تا چوپان گله خود را از میان جاده عبور دهد، در غیر این‌صورت جریمه خواهد شد.

  فرانسه

در فرانسه رانندگان مجبور هستند در خودروی خود مانند شرکتهای بیمه دستگاه تشخیص مصرف نوشیدنی الکلی داشته باشند.

  روسیه

رانندگی با خودروی کثیف در حدی که بتوانید روی آن عکس کشیده یا مطلبی بنویسید ممنوع است و بدون تردید جریمه می‌شوید. درضمن کسی حق ندارد خودرواش را در ملأعام بشوید و باید خودروی خود را به کارواش ببرد.

  آلمان

مراقب باشید باک بنزین‌تان خالی نشود زیرا به شدت برایتان گران تمام می‌شود. در واقع در آلمان یکی از جرایم سنگین رانندگی به تمام‌کردن بنزین در بزرگراهها مربوط می‌شود. اگر بنزین خودروی‌تان تمام شد و سپس مجبور شوید از خودروی‌تان پیاده شده و مسیری را پیاده‌روی کنید، علاوه بر این‌که به دلیل خالی‌بودن باک بنزین و بی‌توجهی به آن جریمه می‌شوید بلکه باید برای پیاده‌روی در بزرگراه و به‌خطر انداختن جان خود و دیگران نیز جریمه بپردازید.

  بلژیک

در بلژیک درست به عکس سختگیریهای سوییس دوچرخه‌سوارها می‌توانند در هر جهت حتی در خیابانهای یک‌طرفه دوچرخه‌‌سواری کنند و کسی با آنها کاری نداشته باشد.

  سوییس

سوییس دوست دارد همه چیز را متفاوت از دیگر کشورهای دنیا انجام دهد. هرکس در این کشور قصد دوچرخه سواری دارد باید بیمه سالانه خریداری کرده و بر چسب آن‌را به دوچرخه‌اش نصب کند.

  دانمارک

بررسی زیر خودرو پیش از رانندگی برای کسانی که دلیل خوبی دارند برای ترسیدن از احتمال وجود بمبی زیر خودروی‌شان کاملاً طبیعی است مانند وضع افسرهای پلیس ایرلند شمالی اما در دانمارک قانونی هست که راننده را پیش از حرکت موظف می‌کند زیر خودرو‌اش را حتما نگاه کند که مبادا کسی زیر آن خوابیده باشد! هم‌چنین در این کشور و کشورهای چک و سوئد باید هنگام رانندگی در روز روشن، از نور بالااستفاده شود. در حقیقت تحقیقات نشان داده است هنگامی که برخی خودروها از نوربالا استفاده می‌کنند، سایر رانندگان حواس خود را به وسایل نقلیه اطراف بیشتر جمع می‌کنند، به این ترتیب آمار تصادفات کاهش می‌یابد. منبع: سماتک


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۸۶
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *