نظارت بر عملکرد سفارت‌خانه‌ها وظیفه قانونی وزارت خارجه است

دسته: رویداد حقوقی
بدون دیدگاه
سه شنبه - ۲ شهریور ۱۳۹۵


نظارت بر عملکرد سفارت‌خانه‌ها وظیفه قانونی وزارت خارجه است

محمدابراهیم رضایی عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی

نظارت بر عملکرد سفارتخانهها وظیفه قانونی وزارت خارجه است

رضایی گفت: دستگاههای مرتبط باید بدون هیچ‌گونه ملاحظه‌ای با رفتارهای غیر دیپلماتیک و جاسوسی که در قالب کاری برخی از سفارتخانه‌ها در کشورمان صورت می‌گیرد برخورد کند.

وی پیرامون اظهارات اخیر معاون وزیر اطلاعات کشورمان مبنی بر اینکه وزارت اطلاعات بر فعالیت‌های برخی از سفارتخانه‌ها در ایران برای آمریکا اطلاع دارد، اظهار کرد: تمام سفارتخانه‌ها ملزم‌اند که طبق روابط و قوانین مربوط به دو کشور فعال باشند ازاین‌رو هر اقدام دیگری از سوی یک سفارت صورت گیرد خلاف مقررات بین‌المللی است.

عضوکمیسیون امنیت مجلس افزود: باید با هرگونه عمل جاسوسی خلاف اصول و قوانین موجود در کشورمان اگر از سوی سفارتخانه صورت گیرد برخورد شود.

وی تصریح کرد: باید با جاسوسانی که در کشورمان حضور دارند برخورد جدی کنند.

نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: هر کشوری طبق قوانین بین‌المللی اگر متوجه شود که سفارتی برخلاف منافع آن کشور عمل می‌کند می‌تواند طبق تعهدات بین‌المللی سفارت‌خانه و سفیر کشوری را که در خاکش جاسوسی می‌کند به‌عنوان عنصر نامطلوب معرفی و وی از کشورش اخراج کند.

رضایی درباره اینکه آیا نظارتی بر عملکرد سفارتخانه‌ها در کشورمان وجود دارد گفت: جمهوری اسلامی ایران پیرامون این موضوع وظیفه‌ای را بر عهده وزارت خارجه قرار داده است تا بر عملکرد سفارتخانه‌ها نظارت داشته باشد و قوانین موجود دراین سفارتخانه‌ها با قوانین جمهوری اسلامی ایران نیز منطبق کند.

وی تأکید کرد: دستگاههای مرتبط باید بدون هیچ‌گونه ملاحظه‌ای با رفتارهای غیر دیپلماتیک و جاسوسی که در قالب کاری برخی از سفارتخانه‌ها در کشورمان صورت می‌گیرد برخورد کند.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: وزارت اطلاعات نظارت جدی بر عملکرد سفارتها و سفرا و دیپلماتهایشان دارد.

منبع: میزان


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۶۴
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *