موادمخدر به بحرانی ملی تبدیل‌شده است

دسته: حقوق و اجتماع
بدون دیدگاه
یکشنبه - ۲۷ فروردین ۱۳۹۶


موادمخدر به بحرانی ملی تبدیل‌شده است

عضو مجمع نمایندگان خراسان رضوی عنوان کرد؛

موادمخدر به بحرانی ملی تبدیلشده است

عضو مجمع نمایندگان خراسان رضوی در مجلس با تأکید بر ضرورت تحقق مبارزه اجتماعی با موادمخدر گفت: موادمخدر به بحرانی ملی تبدیلشده است.

سعید باستانی افزود: متأسفانه در سالهای گذشته اکثر دست‌اندرکاران و فعالان عرصه مبارزه با موادمخدر فقط بر روی وضع و اعمال قوانین مبارزه با اعتیاد تمرکز داشتند درحالی‌که باید دلایل گرایش افراد را به سمت این بلای خانمان‌سوز بررسی و اقدامات پیش‌گیرانه وضع شود.

وی با بیان این‌که مبارزه کردن به طریق برخوردهای انتظامی و نظامی چندان در راستای موادمخدر کارساز نیست و نبوده است، اظهار کرد: به‌عنوان مثال بیکاری یکی از مهم‌ترین دلایل گرایش به سمت مصرف انواع موادمخدر است، در حال حاضر حدود سه میلیون متقاضی کار در جامعه داریم که درصدی از آنها به مصرف این مواد سوق پیدا می‌کنند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس تصریح کرد: اکنون اعتیاد به موادمخدر به بحرانی ملی تبدیل‌شده باید بسترهای کاهش عرضه و تقاضای موادمخدر هر چه سریع‌تر از سوی نهادهای بالادستی در جامعه ایجاد شود، ما نباید بگوییم که قوانین زیادی را برای مبارزه با موادمخدر وضع کردیم بلکه ضرورت دارد راه درست مقابله با اعتیاد که همان پر کردن خلأهای ناشی از به سمت این بلای خانمان‌سوز است را طی کنیم.

باستانی با اشاره به این‌که اعتیاد علاوه بر به خطر انداختن سلامت جسمانی افراد، تهدیدی بزرگ برای سلامت روانی جامعه است، گفت: اعتیاد در فرد معتاد بیش از آن‌که باعث رنجهای جسمانی شود، موجب از بین رفتن امید و عزت‌نفس می‌شود و او را از رشد و پویایی‌ای که هر انسان نیازمند آن است، بی‌بهره می‌کند.

وی افزود: اعتیاد هزینه‌های زیادی را به خانواده تحمیل می‌کند و از طرف دیگر به خاطر کاهش فعالیت اقتصادی فرد معتاد و همین‌طور نیاز شدید و روزافزون او به تهیه‌ی مواد، باعث سوق داده‌شدن فرد به سمت اعمال مجرمانه می‌شود.

باستانی ادامه داد: اعتیاد روابط خانوادگی را دچار اختلال می‌کند و فرزندانی که در خانواده‌هایی با والدین معتاد رشد می‌کنند در معرض انواع آسیبهای روحی و جسمانی هستند که مهم‌ترین آنها افسردگی و بزهکاری است.

وی تصریح کرد: با توجه به مطالب یادشده، باید هر چه سریع‌تر راه‌کاری اساسی برای شناخت علل گرایش به اعتیاد و فراهم کردن امکانات رفاهی و نشاط‌آور، معیشتی و اقتصادی مردم اتخاذ کرد و نمایندگان مجلس شورای اسلامی از نهادهای مختلف و دست‌اندرکار برای تحقق بحث اجتماعی شدن مبارزه با موادمخدر حمایت کرده و زمینه‌های تحقق این رویکرد را فراهم می‌کنند. منبع: مهر


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۲۶
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *