منع قانونی برای حضور و مشارکت اجتماعی زنان نداریم

دسته: حقوق و اجتماع , مطالب برگزیده
بدون دیدگاه
سه شنبه - ۷ دی ۱۳۹۵


منع قانونی برای حضور و مشارکت اجتماعی زنان نداریم

فاطمه رهبر:

منع قانونی برای حضور و مشارکت اجتماعی زنان نداریم

772098148

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی گفت: منع قانونی برای حضور زنان و مشارکت نداریم و اگر محدودیتهایی وجود داشته باشد بهطور سلیقهای اعمال  میشود.

 فاطمه رهبر نماینده سابق مجلس شورای اسلامی در نشست هم‌اندیشی زنان فعال و نخبه سیاسی که صبح امروز در وزارت کشور در حال برگزاری است، اظهار داشت: در اصول ۲۰ و ۲۱ قانون اساسی، ظرفیتها و ظرایف زنانه را لحاظ کرده؛ لذا منعی برای حضور زنان و مشارکت در امور مختلف به لحاظ شرعی و قانونی نداریم و اگر محدودیتهایی وجود داشته باشد به‌طور سلیقه‌ای اعمال می‌شود.

وی بابیان خطر و تهدیدی که فضای مجازی برای خانواده‌ها دارد، تصریح کرد: ما نباید راهی را که غرب رفته است، دوباره آن مسیر را طی کنیم.

رهبر ادامه داد: مشارکت زنان باید هرروز افزایش یابد و این باید در عین حفظ شخصیت و نقش مادری و همسری‌شان باشد و البته با رعایت ظرافت زنانه‌ای که دارند.

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی بیان داشت: باید اتاق فکرهایی به وجود بیاید که بتوان در خصوص مشکلات و مسایل مرتبط با زنان صحبت و تصمیم‌گیری کرد. رئیس فراکسیون زنان دوره نهم مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: باید الگویی مناسب با جمهوری اسلامی ایران داشته باشیم و نه صرفاً دیدگاه مردانه و زنانه که این هر دو دارای اشکال است.

منبع: مهر


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۴۶
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *