مناظره انتخاباتی فرانسه به صحنه حمله به فیون و لوپن تبدیل شد

دسته: حقوق در سایر جوامع
بدون دیدگاه
یکشنبه - ۲۷ فروردین ۱۳۹۶


مناظره انتخاباتی فرانسه به صحنه حمله به فیون و لوپن تبدیل شد

مناظره انتخاباتی فرانسه به صحنه حمله به فیون و لوپن تبدیل شد

 

 جدیدترین مناظره میان کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری فرانسه به صحنه حمله کاندیداهای چپگرا به مارین لوپن و فرانسوا فیون به سبب مطرحشدن رسوایی علیه آنها تبدیل شد.

به نقل از خبرگزاری رویترز، این مناظره میان 11 کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری فرانسه که بالغ‌بر دو ساعت بود به موضوعاتی شامل بیکاری، مهاجرت و روابط با اروپا پرداخت و در جریان آن دو کاندیدای چپ افراطی، فیون، کاندیدای محافظه‌کاران و لوپن، کاندیدای راست افراطی را به سبب باز شدن پای آنها به تحقیقات قضائی مورد حمله قرار دادند.

فیلیپ پوتو، یکی از این کاندیداها گفت: از ماه ژانویه به بعد کمپین انتخابات ابعاد گسترده‌تری پیداکرده و هرچه ما کاوش می‌کنیم به فسادها و فریبکاریهای بیشتری برمی‌خوریم.

اشاره او به افشاگری یک نشریه فرانسوی است که عنوان کرده بود فیون از پول مالیات‌دهندگان به همسرش بابت یک شغل غیرقانونی حقوق داده است.

در حال حاضر فیون و همسرش از بابت این رسوایی درگیری تحقیقات هستند اما هرگونه جرم خود را رد کردند.

فیون در پاسخ به این حملات در مناظره گفت که اشتباهی مرتکب نشده و به سؤالها درباره این اتهامات پاسخ نمی‌دهد.

او تأکید کرد: من مرعوب نخواهم شد. من شما را به خاطر این حرفها به دادگاه خواهم کشید. پوتو هم‌چنین لوپن را نیز از حملاتش بی‌نصیب نگذاشت.

مارین لوپن در ماه فوریه به بهانه برخورداری از مصونیت قضائی به دلیل نماینده بودن در پارلمان اتحادیه اروپا از تبعیت از احضاریه پلیس خودداری کرد.

او نیز متهم شده به کارکنان تحت امرش به طور غیرقانونی از بودجه اتحادیه اروپا حقوق داده است.

پوتو گفت: وقتی پلیس شما را احضار می‌کند باید بروید. هیچ مصونیتی برای کارمندان وجود ندارد.

ناتالی آرتو، یک کاندیدای چپ افراطی دیگر نیز گفت: صندوق‌داران سوپرمارکتها اگر یک بن تخفیف بدزدند اخراج خواهند شد. در اینجا ما شاهد یک تبعیض وحشتناک هستیم.

لوپن که مثل فیون اتهاماتش را رد کرد با عصبانیت پاسخ داد که قربانی آزارهای سیاسی شده است.

او تأکید کرد: آیا این یک بازجویی پلیس است؟ من فکر می‌کردم این یک مناظره است اما مثل این‌که اینجا دادستان‌ چیز دیگری است.

هم‌چنین بونوآ آمون، کاندیدای حزب سوسیالیست نیز که احتمالاً در دور اول انتخابات حذف خواهد شد لوپن را به تمسخر گرفت و گفت که او می‌خواهد خودش را قربانی جلوه دهد.

بنا به اعلام یک منبع قضائی یک تحقیقات مجزای دیگر درباره امور مالی حزب جبهه ملی متعلق به لوپن در منطقه شمال فرانسه در جریان است و به نوشته نشریه فرانسوی “لوکانار آنشنه” این تحقیقات علیه دیوید راشلین، مدیر کمپین لوپن انجام می‌شود. منبع: ایسنا


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۳۹
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *