معاون وزیر علوم: سالانه 50 هزار پژوهش بدون متقاضی در کشور انجام می‌شود

دسته: دانشجوی حقوق
بدون دیدگاه
دوشنبه - ۲۲ آذر ۱۳۹۵


معاون وزیر علوم: سالانه 50 هزار پژوهش بدون متقاضی در کشور انجام می‌شود

معاون وزیر علوم: سالانه 50 هزار پژوهش بدون متقاضی در کشور انجام میشود

 780839468

محمدحسین امید روز پنجشنبه در آیین تجلیل از پژوهشگران و فناوران برتر استان یزد افزود: انجام پژوهشها بهصورت دولتی در کشورمان و ارتباط نداشتن با صنعت، سبب بایگانی و استفاده نشدن از پژوهشها میشود.

وی تصریح کرد: یکی از کارکردهای هفته پژوهش علاوه بر معرفی پژوهشهای برتر، ارتباط بین صنعت و دانشگاه و بخشهای اجرایی و تولیدی است که باید جدی‌تر گرفته شود.

معاون وزیر علوم اساسی‌ترین مشکل استان یزد به‌خصوص در بخش صنعت را مسأله آب عنوان و پیشنهاد کرد که مجموعه‌ای در مورد کلان آب یزد مطالعه کند و در این راستا ارتباط بخش خصوصی و دانشگاه شکل می‌گیرد.

امید افزود: اکنون صنایع، مهم‌ترین مصرف‌کننده و نیازمند آب برای توسعه است و در صورت حمایت این بخش از انجام پژوهش و مطالعه در حوزه آب، بسیاری از مشکلات رفع و به بهره‌برداری مناسب می‌رسیم.

وی با بیان این‌که استان یزد توان‌مندی کسب رتبه نخست کشور در شاخصهای علمی و پژوهشی دارد خاطرنشان کرد: استفاده از دستاوردهای پژوهشی محققان بسیاری از مشکلات حوزه صنایع را رفع می‌کند و باید این موضوع مهم توجه داشته باشیم و حمایت کنیم.

محمدصالح اولیا رئیس دانشگاه یزد نیز در این آیین گفت: استان یزد با داشتن 90 هزار دانشجو رتبه دوم کشور را به نسبت جمعیت به خود اختصاص داده است.

در این آیین که در سالن جلیل‌شاهی دانشگاه یزد برگزار شد از پژوهشگران و فناوران برتر استان یزد تجلیل به‌عمل آمد. منبع: ایرنا


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۵۰
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *