مصاحبه آقای سید رضا هاشمی رتبه هفتم آزمون قضاوت ۹۵

دسته: دانشجوی حقوق
بدون دیدگاه
سه شنبه - ۲ آذر ۱۳۹۵


مصاحبه آقای سید رضا هاشمی رتبه هفتم آزمون قضاوت ۹۵

مصاحبه آقای سید رضا هاشمی رتبه هفتم آزمون قضاوت ۹۵

آقای سید رضا هاشمی که موفق به کسب رتبه هفتم آزمون قضاوت 1395 در سطح کشور شدهاند به تشریح روش مطالعه و منابع مورداستفاده خود پرداختند.

871-%da%a9%d8%a7%d8%b1%d9%86%d8%a7%d9%85%d9%87-%d8%a2%d9%82%d8%a7%db%8c-%d8%b3%db%8c%d8%af-%d8%b1%d8%b6%d8%a7-%d9%87%d8%a7%d8%b4%d9%85%db%8c-%d8%b1%d8%aa%d8%a8%db%80-%d9%87%d9%81%d8%aa%d9%85-%d8%a2

ایشان دراین مصاحبه ضمن تشریح برنامه مطالعه و کسب آمادگی خود منابعی را که دراین مسیر استفاده کرده‌اند را معرفی نمودند، در ادامه چکیده این مصاحبه را خواهید خواند: سید رضا هاشمی هستم فارغ‌التحصیل سال 1394 در رشته حقوق خصوصی از دانشگاه شیراز. مطالعه برای آزمون قضاوت و وکالت را از اواخر فروردین امسال شروع کردم اما این مطالعه مستمر نبود و در طول دوره گاه بنا به دلایلی دچار وقفه‌هایی شد. روش مطالعه من به‌این‌ترتیب بود که دو روز (روزانه 8 ساعت) درسهای مرتبط با گرایش حقوق خصوصی و دو روز دروس مرتبط با گرایش حقوق جزا را مطالعه می‌کردم و جمعه‌ها را نیز به تست‌زنی اختصاص داده بودم. منابع مطالعه من عبارت بودند از: حقوق مدنی: قانون مدنی در نظم حقوقی کنونی دکتر کاتوزیان. آیین دادرسی و اجرای احکام مدنی: متن قانون و در کنار آن دو جلد کتاب دوراندیشان. حقوق تجارت: ساده ساز فرشید فرحناکیان. آیین دادرسی و اجرای احکام کیفری: متن قانون و کتاب نکته‌ها در آیین دادرسی کیفری از دکتر خالقی. حقوق جزا: متن قانون و در کنار آن کتب دوراندیشان. منابع فوق بسیار مفید واقع شدند و پرسشهای آزمون تا حد زیادی مشابه پرسشهای درج‌شده در همین منابع بود و به‌استثناء درس حقوق تجارت، شیوه طراحی پرسشها قابل پیش‌بینی بود. در بحث استعداد شغلی نحوه طرح پرسشها بسیار بدیع و جالب بود به‌گونه‌ای که به گرایشهای مختلف حقوق مرتبط بود و بعضی از مباحث روز علم حقوق نیز در آنها مطرح‌شده بود. توصیه بنده به داوطلبان دوره بعد در بدو امر این است که آزمونهای حقوقی را برای خود به‌مثابه یک فرصت بنگرند نه یک سد بزرگ. در ثانی مرور مطالب را در اولویت قرار دهند و اکیداً توصیه می‌کنم از تعدد منابع اجتناب کنند، چراکه سبب تشتت ذهن و عدم دسته‌بندی مطالب در ذهن می‌گردد. در ضمن این‌جانب از امکانات هیچ مؤسسه‌ای استفاده نکردم اما توصیه می‌کنم کسانی که در درس حقوق مدنی پایه قوی‌ای ندارند از کلاسهای مؤسسه‌های معتبر برای این درس استفاده کنند. باپشتکار و برنامه‌ریزی اصولی مسیر موفقیت هموار است. در پایان برای تمام مشتاقان پیشرفت آرزوی موفقیت در تمام مراحل رادارم.

کارنامه آقای سید رضا هاشمی رتبه هفتم آزمون قضاوت 95 منبع: اختبار


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۲۲۷
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *