مشکل بیمه هرمس با آلمان حل شدنی است

دسته: رویداد حقوقی
بدون دیدگاه
یکشنبه - ۲۳ خرداد ۱۳۹۵


مشکل بیمه هرمس با آلمان حل شدنی است

دنیای حقوق:  وزیر صنعت ایران با بیان این که مشکل بدهی ۵۰۰ میلیون یورویی ایران به آلمان به زودی حل می شود گفت: معاون صدراعظم آلمان که ماه گذشته به دلیل بیماری ناگزیر به لغو سفر خود به تهران شد، در ماه اکتبر عازم تهران خواهد شد.
به گفته وزیر صنعت ایران، این کشور انتظار دارد مشکل بدهی دولت ایران به آلمان بابت تضمین های صادراتی دولتی(بیمه هرمس) به زودی حل شود. این گامی است که موجب حل یک مشکل بزرگ در مسیر احیای روابط دو کشور خواهد شد.
ایران حدود 500 میلیون یورو (570 میلیون دلار) تحت بیمه هرمس به آلمان بدهکار است. بیمه هرمس یک توافقنامه با دولت آلمان است که از شرکتهای آلمانی در صورتی که بدهکاران خارجی بدهی خود را پرداخت نکنند، حمایت می کند.
محمدرضا نعمت زاده، وزیر صنعت معدن و تجارت ایران که در مصاحبه با روزنامه آلمانی هندلزبلات  سخن می گفت افزود: تنها چند مشکل کوچکی باقی مانده که باید حل شود.
وی افزود: «پس از دیدار من با سیگمار گابریل وزیر اقتصاد آلمان به نظر می رسد که آخرین مشکلات به سرعت قادر به حل شدن خواهند بود.»
نعمت زاده گفت، انتظار دارد گابریل، که ماه گذشته به دلیل بیماری ناگزیر به لغو سفر خود به تهران شد، در ماه اکتبر عازم تهران شود. «تا آن موقع، ما امیدواریم که همه مشکلات باقیمانده حل و فصل شود.»
سخنگوی وزارت اقتصاد آلمان گفته، مذاکرات با تهران همچنان ادامه دارد، اما برلین نسبت به اینکه دولت  به زودی تضمینهای صادراتی دولتی جدیدی را به شرکت‌هایی که قصد تجارت با ایران را دارد، پیشنهاد دهد، خوشبین است. نعمت زاده گفت، شرکتهای بزرگ آلمانی از جمله فولکس واگن، دایملر، زیمنس، لینده، بی ای اس اف و آئوروبیس در حال مذاکره درباره تجارت در ایران هستند. وی افزود، ایران علاقمند به همکاریهای دراز مدت با آلمان است و پروژه های بخش های حمل و نقل، نفت و گاز، معدن و مواد غذایی را در اولویت قرار خواهد داد.منبع: خبرگزاری تسنیم


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۱۵
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *