مراکش باز هم آوارگان سوری‌ را به خاک خود راه نداد

دسته: حقوق در سایر جوامع
بدون دیدگاه
دوشنبه - ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۶


مراکش باز هم آوارگان سوری‌ را به خاک خود راه نداد

رباط بار دیگر الجزایر را مسئول بلاتکلیفی ۵۰ سوری آواره در مرز بین دو کشور مراکش ـ الجزایر دانست و تاکید کرد که حل و فصل اوضاع مهاجران رسیده به مرزهای بسته را نمیتواند بپذیرد.

به نقل از سایت روزنامه لبنانی الدیار، عبدالکریم بن عتیق وزیر امور مهاجرت مراکش گفت: ۵۰ سوری‌ بدون ممانعت مسئولان، از خاک الجزایر عبور کردند و مسئولیت این قضیه بر عهده الجزایر است.

وی افزود: مرزهای مشترک مراکش با الجزایر از سال ۱۹۹۴ میلادی در پی مخالفت مسئولان مراکشی با دادن ویزا به اتباع الجزایری و با تصمیم الجزایر مسدود شده است اما اگر مردم را به روانه شدن به مرزهای بسته تشویق کنیم وضعیت از کنترل خارج خواهد شد و ما از دو طرف تهدید خواهیم شد.

در این راستا شماری از گروه‌های حقوق بشری نسبت به وضعیت فاجعه‌بار مهاجران سوری که راه به رویشان بسته‌ شده هشدار دادند در حالیکه مقامات این دو کشور از ورود سوری‌ها به خاک‌شان ممانعت می‌کنند.

 

اخیرا دادگاه فدرال بین‌المللی حقوق بشر از گروه‌ها و سازمان‌های غیردولتی خواست که کودکان و پناهجویان سوری را چه مقامات مراکش و چه الجزایر در اسرع وقت به خاک‌شان راه بدهند و از آنها حمایت کنند.

وزیر مراکش در ادامه گفت: ما سیاستی در خصوص مهاجرت داریم و برای حل و فصل اوضاع بیش از ۵۰۰۰ سوری تلاش می‌کنیم اما هرگز ورود آنها را از طریق مرزهای بسته نمی‌پذیریم.

عبدالکریم بن عتیق همچنین گفت: اگر برخی موارد خاص وضعیت فاجعه‌باری دارند ما آماده گفت‌وگو از طریق شبکه‌های معمولی چه از طریق سفارتخانه و چه کنسولگری‌مان در تونس یا ترکیه هستیم.

منبع:ایسنا


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۴۴
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *