مدیرکل دفتر سلامت جمعیت و مدارس وزارت بهداشت اعلام کرد

دسته: حقوق و اجتماع
بدون دیدگاه
سه شنبه - ۲۳ شهریور ۱۳۹۵


مدیرکل دفتر سلامت جمعیت و مدارس وزارت بهداشت اعلام کرد

مدیرکل دفتر سلامت جمعیت و مدارس وزارت بهداشت اعلام کرد

اجرای نظام مراقبت از رفتارهای مخاطره‌آمیز در نوجوانان

974240882

بهداشت
مدیرکل دفتر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت از وجود ۱۸ هزار و ۹۴ مدرسه مروج سلامت در کشور و اجرای نظام مراقبت رفتارهای مخاطره‌آمیز در نوجوانان خبر داد.
دکتر محمد اسماعیل مطلق با اعلام این خبر در نشست کشوری کارشناسان مسؤول سلامت نوجوانان و مدارس، گفت: از حدود ۹۳ هزار مدرسه در کشور ۱۸ هزار و ۹۴ مدرسه مروج سلامت هستند که باید با همکاری وزارت آموزش‌وپرورش تعداد این مدارس افزایش یابد.
وی افزود: در مدارس مروج سلامت باید گامهای مؤثری برای داشتن دانش‌آموزان پرتحرک، سالم و باانگیزه و دارای رفتارهای خوب برداریم. دانش آموزان باید خود مراقبتی از خود، همکلاسیها و خانواده خود را اجرا کنند.
مطلق گفت: برنامه مدارس مروج سلامت هشت جزء دارد که شامل آموزش سلامت، ارائه خدمات بهداشتی، سلامت محیط، بهبود تغذیه، تحرک فیزیکی و فعالیت بدنی، ارتقای سلامت کارکنان، خدمات سلامت روان و مشاوره‌ای و مشارکت والدین و جامعه در برنامه ارتقای سلامت در مدارس و ایجاد شبکه داوطلبان سلامت دانش آموزان (سفیران سلامت) است که در تفاهم‌نامه بین وزارت آموزش‌وپرورش و وزارت بهداشت نیز این موارد آمده است. مدیرکل دفتر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت افزود: یکی دیگر از طرحهایی که امسال باید توسط کارشناسان مسؤول در دانشگاهها اجرایی شود، طرح کاسپین است. دراین برنامه باید یک کمیته مشترک با آموزش‌وپرورش تشکیل شود و بر اساس نتایج آن روی رفتارهای مخاطره‌آمیز کارکرد.
وی افزود: البته وضعیت کاهش این رفتارهای مخاطره‌آمیز نسبت به سالهای قبل بهبود پیداکرده است ولی باید با مدیران مدارس و اولیای دانش آموزان دراین خصوص بیشتر کار شود.
مطلق از انجام برنامه‌ای آزمایشی توسط دانشگاه علوم پزشکی کاشان در خصوص فعالیتهای فیزیکی دانش‌آموزان خبر داد و گفت: نتایج این برنامه می‌تواند برای اجرا در تمام دانشگاههای علوم پزشکی مفید باشد. بنا بر اعلام روابط عمومی معاونت بهداشت وزارت بهداشت، وی در پایان بر اجرای هرچه بهتر و کامل‌تر برنامه نظام مراقبت رفتارهای مخاطره‌آمیز در سنین نوجوانی و همچنین نظام مراقبت گروههای سنی ۶ تا ۱۸ سال که در حاشیه شهرها در حال اجراست، تاکید کرد. منبع: ایسنا


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۳۴
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *