محدودیتهای نصب دوربینهای مداربسته

دسته: حقوق همگانی
بدون دیدگاه
شنبه - ۷ اسفند ۱۳۹۵


محدودیتهای نصب دوربینهای مداربسته

محدودیتهای نصب دوربینهای مداربسته

 

 

181606564

 

در ابتدا باید این نکته را شرح دهیم که نصب دوربین مداربسته بهخودیخود نهتنها جرم محسوب نمیشود بلکه مورد استقبال مراجع قانونی نیز قرار میگیرد؛ اما در این راستا محدودیتهایی نیز وجود دارند که بعضی از آنها نیاز به مجوزهای خاص داشته و در برخی فضاها نصب دوربین مداربسته تحت هر شرایطی جرم تلقی گردیده و بهشدت با خاطی برخورد خواهد شد.

 استفاده از دوربین در فضاهای عمومی :

در حال حاضر محدودیت و ممنوعیت خاصی در این خصوص وجود ندارد مگر این‌که دوربین مداربسته در نقاط حساس یا در مجاورت آنها نصب شود نقاطی مثل سفارتخانه‌ها، پادگانها و محیطهای نظامی از این دسته هستند نصب دوربین در مشاعات ساختمان :

برای نصب دوربین مداربسته در مشاعات ساختمان مثل پارکینگ، حیاط و …. تأیید کتبی یکی از عضوهای مجمع یا هیأت مدیره ساختمان الزامی است اما اگر مجمع ساختمان این موضوع را تأیید کند نظر آن بر نظر مفرد ساکنان از ارجعیت بیش‌تری برخوردار خواهد بود. اگر هر یک از اعضای ساختمان بخواهند با مخالفت خود مانع نصب دوربین شوند، مجمع تواند با دریافت مجوز کتبی نصب دوربین را انجام دهد.

 نصب دوربین در حریم شخصی :

بیش‌ترین حساسیت نصب دوربین در محیطهای خصوصی مانند اتاق‌خواب، رختکن و … می‌باشد. نصب دوربین مداربسته در فضاهایی که به حریم خصوصی افراد مرتبط می‌شود بدون مجوز امکان‌پذیر نخواهد بود و جرم محسوب می‌گردد.

 نصب دوربینهای مخفی :

نصب این‌گونه از دوربینهای مداربسته چه در محیطهای عمومی و چه خصوصی، نیازمند مجوز می‌باشد و در صورت استفاده دوربین مخفی حتی در منزل شخصی اگر شکایتی به همراه داشته باشد، شخص خاطی را متحمل پرداخت جریمه سنگینی خواهد کرد.

 چگونه مجوز نصب دوربینهای مداربسته را تهیه کنیم :

برای این امر کافی است با در اختیار داشتن یک نامه کتبی و اشاره به دلایل امنیتی و کنترلی خود برای نصب دوربین، به نیروی انتظامی یا مراجع قضایی مراجعه کنید تا بعد از بررسیهای لازم از سوی مراجع ذی‌صلاح، مجوزهای لازم برای شما صادر گردد.
منبع: هانی تک


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۱۷۶
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *