قیمت تمام‌شده فقرزدایی بالاست

دسته: حقوق و اجتماع
بدون دیدگاه
یکشنبه - ۱۲ دی ۱۳۹۵


قیمت تمام‌شده فقرزدایی بالاست

معاون کمیته امداد:

 قیمت تمامشده فقرزدایی بالاست

 195957318

   معاون توسعه مشارکتهای مردمی کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: امروز، در شرایطی هستیم که قیمت تمامشده برطرف کردن فقر در خانوادهها بالاست و فقری که کمیته امداد، مسؤول برطرف کردن آن است درگرو داشتن سرمایه و منابع است.

به نقل از کمیته امداد امام خمینی (ره)، علی‌محمد ذوالفقاری در سفر به استان کرمان در جلسه تعامل اتاق بازرگانی، اصناف و فعالان اقتصادی اظهار کرد: این نهاد با توجه به مسؤولیتی که دارد، بخشی از فقرای جامعه را پوشش می‌دهد.

ذوالفقاری بابیان این‌که سهم مردم در حل فقر مددجویی در زمان حاضر 25 درصد است، افزود: کمکهای مردمی برای نیازمندان تحت حمایت کمیته امداد به‌صورت نقدی، کالایی و خدمات 900 میلیارد تومان در 9 ماهه امسال بوده است این در حالی است که این میزان، جوابگوی تمام مشکلات جامعه هدف کمیته امداد نیست. وی خاطرنشان کرد: برطرف نشدن مسایل و مشکلات اولیه خانواده‌های نیازمند باعث بروز مشکلات بزرگ و غیرقابل‌جبران در بین این خانواده‌ها خواهد شد.

  ظرفیت خیریهها بهتر است تجمیع شود.

وی، یکی از برنامه‌های کمیته امداد را افزایش مشارکت اجتماعی دهکهای بالای اقتصادی جامعه در محرومیت‌زدایی عنوان کرد و افزود: خیران در مسیر محرومیت‌زدایی هستند و مشتریان طلایی سازمانهای حمایتی به شمار می‌آیند.

این مقام مسؤول در کمیته امداد با اشاره به راه‌اندازی خیریه‌های متعدد در اصناف و پراکنده عمل کردن این مؤسسات، گفت: مخالفتی با ایجاد خیریه‌ها نداریم، اما باید بتوانیم این ظرفیتها را تجمیع و برای خدمت به فقرا استفاده کنیم؛ قصد ما این است که با هماهنگی به‌عمل‌آمده، نذورات به مستمندان و فقرای واقعی جامعه برسد. معاون توسعه مشارکتهای مردمی کمیته امداد بابیان این‌که هرچند دولت به بخشی از وظایف خود در حوزه محرومیت‌زدایی عمل کرده است، اما برای زدودن فقر، اعتبارات بیشتری لازم است، اظهار کرد: کمیته امداد امکانات کافی برای پاسخگویی به‌تمامی مشکلات نیازمندان را ندارد؛ از طرفی نیز فرد خیر، حق دارد مسیر مصرف کمکهای اهدایی خویش را بداند و نتایج حاصل از خیراندیشی خود را لمس کند و کمیته امداد وظیفه دارد با شفاف‌سازی فرآیندهای اجرایی، نتایج حاصل از مشارکت خیر در خدمت‌رسانی را به آنان گزارش دهد.

ذوالفقاری در ارتباط با همکاری کمیته امداد با مؤسسات خیریه‌ها اظهار کرد: کمیته امداد در هر شرایطی از نیازمندان واجد شرایط حمایت می‌کند و در این میان، آمادگی دارد با همکاری خیریه‌هایی که حسابداری شفاف و خط‌مشی مشخصی داشته باشند برای تحقق این موضوع گام بردارد.

وی در عین حال به این نکته هم اشاره کرد که توزیع خدمات خیریه‌ها متناسب با نیاز فقرا نیست و خیریه‌ها در مناطقی مستقرشده‌اند که متمکنان حضور دارند و در نقاطی که فقر شدید وجود دارد، خیریه‌ای مستقر نیست.

وی ادامه داد: برخی مؤسسات خیریه‌، مهارت جذب اعتبار ندارند، به همین جهت آمادگی داریم شیوه جذب مشارکتهای مردمی را در اختیار خیریه‌ها قرار دهیم. ذوالفقاری تصریح کرد: امروزه چگونه مصرف کردن و در اولویت بودن نیازهای نیازمندان مهم است، باید خدمتهای برتر شناسایی شود و با برنامه‌ریزی درست کمک‌رسانی به‌تمامی نیازمندان انجام شود و این‌طور نباشد که فردی از چند خیریه کمک دریافت کند.

معاون توسعه مشارکتهای مردمی کمیته امداد در ادامه سفر خود در جمع تعدادی از خانواده‌های کارکنان کمیته امداد استان کرمان با اشاره به این‌که نیروی انسانی در کمیته امداد اساسی‌ترین و اصلی‌ترین نقش را در خدمت‌رسانی بر عهده دارد، گفت: اگر بخواهیم سرمایه‌های خود را در نظر بگیریم سرمایه‌ای بالاتر از نیروی انسانی نداریم؛ کارمندانی که در کمیته امداد کار می‌کنند نسبت به کارمندان سایر ادارات از فرسودگی بالاتری برخوردارند. منبع: ایرنا


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۳۱
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *