قوه قضائیه و 2 دستگاه اجرایی دیگر فارغ‌التحصیلان با مدرک دانشگاه علمی-کاربردی را استخدام می‌کنند

دسته: دانشجوی حقوق
بدون دیدگاه
شنبه - ۸ آبان ۱۳۹۵


قوه قضائیه و 2 دستگاه اجرایی دیگر فارغ‌التحصیلان با مدرک دانشگاه علمی-کاربردی را استخدام می‌کنند

رئیس دانشگاه جامع علمی-کاربردی کشور:

قوه قضائیه و 2 دستگاه اجرایی دیگر فارغالتحصیلان با مدرک دانشگاه علمی-کاربردی را استخدام میکنند

%d9%82%d9%88%d9%87-%d9%82%d8%b6%d8%a7%d8%a6%db%8c%d9%87-%d9%88-%db%b2-%d8%af%d8%b3%d8%aa%da%af%d8%a7%d9%87-%d8%a7%d8%ac%d8%b1%d8%a7%db%8c%db%8c-%d8%af%db%8c%da%af%d8%b1-%d9%81%d8%a7%d8%b1-%d8%ba%d8%a7

 دکتر محمدحسین امید در آئین افتتاح دانشگاه جامععلمی-کاربردی واحد خراسان شمالی بابیان اینکه امروز به ازای هر متقاضی ورود به دانشگاه، 3 صندلی خالی وجود دارد، اظهار کرد: امسال از ظرفیت 1میلیون و 800 هزارنفری دانشگاهها فقط حدود 550 الی 600هزار دانشجو جذب شد و دانشگاههای علمی کاربردی، آزاد و پیام نور با افت شدید کاهش دانشجو مواجه شدهاند.

وی بابیان اینکه دانشگاه‌های جامع علمی کاربردی کشور، این روزها حال خوبی ندارند، ادامه داد: اگر جمعیت متقاضی ثبت‌نام‌شده در میان مراکز علمی-کاربردی تقسیم شود سهم هر دانشگاه، 80 دانشجو می‌شود که این تعداد بسیار کم است.

معاون وزیر علوم تحقیقات و فناوری کاهش دانشجو را تهدیدی برای مراکز علمی-کاربردی عنوان کرد و یادآور شد: این کاهش دانشجو از سال گذشته آغازشده و طبق بررسی کارشناسان تا پایان برنامه 7 توسعه ادامه خواهد داشت.

دکتر امید تربیت نیروی انسانی برای بازار کار را تنها راهکار تبدیل این تهدید به فرصت عنوان کرد و گفت: امروز خانواده‌ها ازنظر مدارک تحصیلی اشباع‌شده‌اند و جوانان ترجیح می‌دهند به دنبال اشتغال باشند تا آینده‌شان تأمین باشد.

وی اضافه کرد: باید دانشجوی شغل محور تربیت کرد و در این دوره 10 ساله کاهش متقاضی تحصیل، دانشگاه علمی-کاربردی باید با پیشرفت، ارتقای کار و تضمین کیفیت، به بازار کار ورود یابد و رشته‌هایی بیاورد که نیاز بازار کار است.

50هزار دکترای PHD در کشور بیکارند

معاون وزیر علوم تحقیقات و فناوری خاطرنشان کرد: امروز 50هزار دکترای PHD در کشور بیکارند و 30هزار فارغ‌التحصیل سال آینده به این جمعیت اضافه می‌شود درحالی‌که جذب پارک‌های علم و فناوری کمتر از 4هزار نفر در 1 سال است.

امید از تشکیل شورای مرکزی در وزارت علوم با حضور 8 وزارتخانه ازجمله وزارت صنعت و معدن، آموزش‌وپرورش، جهاد کشاورزی، بهداشت و درمان و غیره خبر داد و افزود: حضور نمایندگان این وزارتخانه‌ها در وزارت علوم سبب شناخت آن‌ها از اهمیت رشته‌های تحصیلی در دانشگاه‌های علمی-کاربردی و پذیرش مدرک این دانشگاه جهت استخدام فارغ‌التحصیلان می‌شود.

وی اضافه کرد: اکنون قوه قضائیه و 2 دستگاه اجرایی دیگر فارغ‌التحصیلان با مدرک دانشگاه علمی-کاربردی را استخدام می‌کنند.

وی یکی از دلایل این معضل را معطوف شدن توجه دانشگاه‌های علمی‌-کاربردی در سال‌های گذشته به پذیرش تعداد بیشتر دانشجو، ذکر کرد و یادآور شد: در سال‌های گذشته معضل توجه به کمیت دامن‌گیر دانشگاه‌های علمی-کاربردی شد و در برخی مراکز از کیفیت آموزش غفلت شد که این امر اعتبار مدرک این دانشگاه را زیر سؤال برد.

امید ادامه داد: البته امروز کیفی سازی آموزش در دستور کار قرارگرفته و دانشگاه‌ها باید به فکر ارائه ایده‌های نو و سنخیت رشته‌های دانشگاه علمی-کاربردی با بازار کار باشند.

وی اضافه کرد: امروز 15هزار شغل در سراسر دنیا شناسایی‌شده که فقط 3هزار شغل از این تعداد در ایران وجود دارد و باید 12هزار شغل باقی‌مانده شناسایی و در دانشگاه‌ها تعریف شوند تا فرصت شغل‌های جدید و کارآفرینی در کشور ایجاد شود. منبع: ایسنا


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۵۲
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *