قراردادهای نفتی می‌تواند ما را توانمند کند

دسته: غیر حقوقی
بدون دیدگاه
شنبه - ۶ شهریور ۱۳۹۵


قراردادهای نفتی می‌تواند ما را توانمند کند

قراردادهای نفتی میتواند ما را توانمند کند

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت که تصمیم‌گیری در مورد قراردادهای نفتی در بسیاری از موارد با سران سه قوه و شورای عالی امنیت ملی است.

سلمان خدادادی اظهار کرد: جذب سرمایه‌گذاری در حوزه نفتی از نیازهای ضروری امروز جامعه است لذا باید در اجرای قراردادهای نفتی تسریع شود تا بتوانیم از میدانها و ذخایر نفتی زیرزمینی استفاده کنیم.

وی افزود:‌ همه جوانب در مورد این قراردادها در نظر گرفته‌شده و در بسیاری از موارد تصمیم‌گیری به عهده شورای عالی امنیت ملی و روسای سه قوه است و برای اینکه کوچک‌ترین سوءاستفاده‌ای انجام شود پیش‌بینی‌های لازم انجام‌شده است.

وی افزود: ما در حوزه اراک، آذربایجان و عمان میدانها مشترک نفتی داریم و اگر نسبت به استخراج از این میدانها اقدام نکنیم دیگران از ذخایر نفتی ما استفاده می‌کنند لذا تسریع در برداشت از این میدانها ضرورتی غیرقابل‌انکار و چشم‌پوشی است.

این نماینده مجلس بابیان اینکه قراردادهای نفتی برداشت از حوزه‌های نفتی مشترک را تسریع می‌کند اضافه کرد: چندین سال است که ما سرمایه‌گذاری خوبی در حوزه‌های مشترک نفتی نداشته‌ایم. این در حالی است که نیازمند سرمایه‌گذاری دراین زمینه هستیم. یکی از قوانین جاری در وزارت نفت هم این است که 30 درصد از درآمد نفت در اختیار وزارت نفت قرار گیرد تا برای آماده‌سازی زیرساختها جهت برداشت از ذخایر و چاههای نفتی اختصاص یابد.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس در پایان گفت:‌ ما در دوران جنگ به خاطر درگیریهای آن زمان و پس‌ازآن در زمان تحریم هیچ نوع سرمایه‌گذاری برای استخراج از میدانها نفتی نداشتیم و اگر بخواهیم راندمان برداشتمان را افزایش دهیم نیازمند سرمایه‌گذاری کلان هستیم و این قراردادهای نفتی می‌تواند ما را به‌روز و توانمند کند.

منبع: ایرنا


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۵۲
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *