فرمان مهاجرتی ترامپ هدیه‌ای به داعش بود

دسته: غیر حقوقی
بدون دیدگاه
چهارشنبه - ۴ اسفند ۱۳۹۵


فرمان مهاجرتی ترامپ هدیه‌ای به داعش بود

آلبرایت:

فرمان مهاجرتی ترامپ هدیهای به داعش بود

 

 

958798609

«مادلین آلبرایت» وزیر خارجه پیشین آمریکا در گفتوگویی با شبکه خبری «سی.ان.ان» ضمن انتقاد از فرمان مهاجرتی «دونالد ترامپ» رئیسجمهوری آمریکا آن را هدیهای به داعش دانست.

آلبرایت تأکید کرد که این فرمان لغو شده که به‌موجب آن اتباع کشورهای عراق، سوریه، ایران، سودان، لیبی، سومالی و یمن از ورود به آمریکا منع می‌شدند، تهدیدی برای امنیت ملی آمریکا و توهین به کشورهایی به شمار می‌رود که برخی حتی همکاریهای اطلاعاتی و نظامی با واشنگتن دارند.

وی با تأکید بر این‌که آمریکا باید در مسیر کشورهایی نظیر اردن گام بردارد و پناه‌جویان بیشتری را پذیرا باشد، افزود که فرمان مهاجرتی ترامپ به نحوی است که بهانه‌های تبلیغاتی به دست گروههای تروریستی در منطقه می‌دهد و اتباعی را از ورود به آمریکا منع می‌کند که هیچ سابقه فعالیتهای تروریستی در کارنامه ندارند.

وزیر خارجه دولت بیل کلینتون در پاسخ به سؤالات «کریستین امانپور» مجری برنامه ضمن تأکید بر این‌که نوعی سردرگمی نمایندگان کشورها درباره سیاستهای دولت جدید آمریکا را در کنفرانس امنیتی مونیخ شاهد بوده است، بار دیگر نگرانی خود درباره فعالیتهای روسیه و نقش احتمالی روسها در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را مطرح کرد.

ترامپ که فرمان اخیرش به دست قاضی فدرال ایالت واشنگتن لغو شده و در دادگاه استیناف هم ناکام مانده است، اکنون نسخه‌ای بازنگری شده از این فرمان را در دست بررسی دارد و انتظار می‌رود که آن را در روزهای آینده امضا کند. منبع: ایرنا


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۱۸
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *