عقود اذنی و تبعی (وثیقه‌های دین) به انضمام آرای قضایی

دسته: معرفی کتاب
بدون دیدگاه
سه شنبه - ۲ آذر ۱۳۹۵


عقود اذنی و تبعی (وثیقه‌های دین) به انضمام آرای قضایی

حقوق مدنی عقود معینه ی مختلفه:

عقود اذنی و تبعی (وثیقه‌های دین) به انضمام آرای قضایی

 644193115

پدیدآور: محمدرضا پیر هادی

ناشر: تهران: خرسندی؛ 1395

مشخصات ظاهری: 560 صفحه

معرفی مختصر:

کتاب عقود معینه ی مختلف در پنج فصل به بررسی عقود مختلف می‌پردازد. فصل اول این کتاب با عنوان ودیعه بیان‌شده دراین فصل به معرفی عقد ودیعه، اوصاف عقد ودیعه، انعقاد عقد ودیعه و انقضای آن، شرایط و انواع مال ودعی، موارد قرارداد در ودیعه بودن، آثار عقد ودیعه و انحلال آن و همچنین رد مال ودعی به حاکم پس از انحلال ودیعه می‌پردازد. در فصل دوم به بحث عاریه می‌پردازد.

نگارنده دراین فصل مباحث:

معرفی و تمییز عاریه از عقود مشابه، انعقاد عقد عاریه، شرایط مورد عاریه، آثار و انحلال عقد عاریه، موانع انحلال و موارد محدود شدن حق وقوع معیر را بررسی می‌کند. در فصل سوم به موضوع وکالت می‌پردازد.

 این فصل کتاب:

معرفی وکالت، اوصاف عقد وکالت، انعقاد عقد وکالت، موارد مشمول احکام وکالت در قانون تجارت موضوع، شرایط موضوع وکالت و لوازم و مقدمات آن، تمییز وکالت و بیع و وکالت برای تنظیم اسناد رسمی، آثار و انحلال وکالت را شامل می‌شود. نگارنده در چهارمین فصل کتاب ضمان عقدی یا همان عقد ضمان را مطرح می‌کند.

معنی، تعریف و اوصاف عقد ضمان و همچنین عقد ضمان در قانون مدنی ف اوصاف و انعقاد عقد ضمان، تعلیق در عقد ضمان و التزام به تأدیه دین دیگری، مقایسه‌ی عقد ضمان و عقود مشابه، ضمان از دین موجود و کفایت وجود سبب دین برای ضمانت، آثار و انحلال عقد ضمان موضوعات این فصل را شامل می‌شود. آخرین فصل کتاب عقد رهن را بیان می‌کند.

نگارنده دراین فصل ابتدا معرفی، اوصاف و انعقاد عقد رهن را مطرح می‌کند سپس به صور وقوع عقد رهن می‌پردازد؛ و پس‌ازآن موضوعات، شرط ضمن عقد به ترهین و رهن ابتدائی و یا تبرع، رهئ مکرر و تعدد مرتهن و راهن و موضوع عقد رهن و احکام و شرایط آن، شرایط دین موضوع رهن، رهن برای دین موجود و دینی که سبب آن ایجادشده، مصادیق عقد رهن، آثار عقد رهن و انحلال آن را موردبحث و بررسی قرار می‌دهد.

نگارنده پس از اتمام فصول رأی دادگاه‌های مختلف و مربوط به موضوعات مطروحه در کتاب را به‌عنوان ضمایم کتاب برای استفاده خوانندگان قرار داده است.

معرفی: ریحانه موحد


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۲۲۳
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *