عفو بین‌الملل خواستار آزادی فوری شیخ علی سلمان شد

دسته: حقوق در سایر جوامع
بدون دیدگاه
چهارشنبه - ۲۶ آبان ۱۳۹۵


عفو بین‌الملل خواستار آزادی فوری شیخ علی سلمان شد

عفو بینالملل خواستار آزادی فوری شیخ علی سلمان شد

سازمان عفو بینالملل همچنین از مقامات بحرین خواست تا حکم مجازات صادرشده علیه شیخ علی سلمان را لغو کنند.

733982682

عفو بین‌الملل دراین بیانیه که در آستانه محاکمه مجدد دبیر کل الوفاق در دادگاه استیناف صادرشده، تأکید کرده است: دادگاه تجدیدنظر حکم 9 سال زندان شیخ علی سلمان را نقض و بار دیگر موضوع را در دادگاه استیناف مطرح کرد. این دادگاه قرار است حکم صادرشده علیه شیخ علی سلمان را دوباره بررسی و رأی صادر کند. به گزارش العالم، سازمان عفو بین‌الملل خاطرنشان کرد: شیخ علی سلمان زندانی سیاسی است و به دلیل اظهارنظر بازداشت‌شده است.

این سازمان به نقل از وکلای شیخ علی سلمان تصریح کرد: دادگاه برای محکوم کردن وی به سخنرانی‌های مونتاژ شده وی استناد کرده و حاضر به پخش کامل سخنرانی‌ها نشده است.

شیخ علی سلمان دسامبر 2014 (دی‌ماه 1393) بعد از چند سخنرانی صلح‌آمیز که در آن اصلاحات سیاسی را خواستار بود، بازداشت شد. رژیم آل خلیفه اوایل تیرماه 1394 شیخ علی سلمان، دبیر کل جمعیت الوفاق بحرین را به اتهام آنچه اهانت به وزارت کشور بحرین و تحریک مردم این کشور برای قانون‌شکنی و تغییر نظام حاکم عنوان شد، به چهار سال زندان محکوم کرد. سپس دادگاه تجدیدنظر بحرین حکم چهار سال حبس برای شیخ علی سلمان دبیر کل جمعیت اسلامی الوفاق بحرین را به‌حکم 9 سال زندان تبدیل کرد و درنهایت دیوان عالی این کشور این حکم را نقض کرد. شیخ علی سلمان، دبیر کل گروه اصلی سیاسی مخالف با رژیم حاکم بحرین (جمعیت الوفاق) که در دهه 1990 از این کشور تبعیدشده بود، در سال 2001 به کشور خود بازگشت. وی به‌عنوان رهبر الوفاق در جریان اعتراضات سال 2011 در بحرین نقشی فعال داشت و به رهبری حرکت اصلاح‌طلبانه دراین کشور ادامه داد.

منبع: تسنیم


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۲۸
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *