ظریف امنیت افغانستان را امنیت خود می‌دانیم

دسته: غیر حقوقی
بدون دیدگاه
چهارشنبه - ۱۰ شهریور ۱۳۹۵


ظریف امنیت افغانستان را امنیت خود می‌دانیم

در دیدار وزرای خارجه ایران و افغانستان مطرح شد

ظریف امنیت افغانستان را امنیت خود میدانیم

 

 

صلاح‌الدین ربانی وزیرامورخارجه افغانستان که در حال دیدار رسمی از ایران است، بعدازظهر روز دوشنبه با محمدجواد ظریف وزیرامورخارجه دیدار و گفتگو کرد.

این سفر که در راستای تقویت و توسعه مناسبات فی‌مابین دو کشور دوست و همسایه انجام می‌شود، زمینه‌ساز رایزنیهای هر چه بیشتر تهران و کابل در گسترش همه‌جانبه روابط خواهد بود.

ظریف دراین دیدار ضمن ابراز خیرمقدم به همتای افغانستانی خود اظهار داشت: کشور افغانستان برای جمهوری اسلامی ایران از اهمیت بسزا و ویژه‌ای برخوردار است و همان‌طور که بارها در ملاقات با تمام مقامات افغانستانی اعلام کرده‌ام، پیشرفت، ثبات و امنیت شمارا ما نیز پیشرفت، ثبات و امنیت خود می‌دانیم.

وی همچنین تأکید کرد: البته موضوع امنیت برای هر دو کشور ما از اهمیت خاصی برخوردار است و لازم است طرفین همواره به رایزنیهای مستمر خود دراین خصوص ادامه دهند.

وزیرامورخارجه کشورمان با تأکید بر گسترش پدیده شوم افراط‌گرایی و تروریسم در منطقه بر ضرورت مبارزه با تروریسم تأکید کرد و گفت: ما اعتقادی به تروریسم خوب و بد نداریم و لازم است با تمام گروههای افراطی و تکفیری مقابله شود.

صلاح‌الدین ربانی وزیرامورخارجه افغانستان نیز ضمن تشکر از مهمان‌نوازی طرف ایرانی و با اشاره به سفرهای متعدد مقامات افغانستانی به جمهوری اسلامی ایران گفت: این دیدارها بیانگر اهمیتی است که جمهوری اسلامی ایران برای دولت و ملت افغانستان دارد.

وزیرامورخارجه افغانستان در ادامه از مقام معظم رهبری در خصوص صدور مجوز تحصیل کودکان افغانستانی در جمهوری اسلامی ایران تشکر و قدردانی کرد.

وی همچنین بر اهمیت بندر چابهار برای توسعه افغانستان تأکید کرد و گفت: این بندر قادر خواهد بود نقش بسزایی در توسعه و آبادانی افغانستان ایفا کند.

همچنین طرفین در خصوص تشکیل کمیته آب، لزوم صدور پاسپورت الکترونیکی برای افغانستانیها، تعرفه کمرگی، قانونمند کردن حضور مهاجران افغانستانی در ایران، تخفیف مجازات و تبادل زندانیها، مبارزه با جعل اسناد کنسولی، موضوع ترانزیت و مشارکت و همکاری دو کشور در اجلاسهای منطقه‌ای و بین‌المللی رایزنی و تبادل‌نظر کردند

منبع: میزان


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۳۹
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *