شکایت از شهرداری بخاطر مرگ کودک در شهر بازی

دسته: حوادث , وبگردی
بدون دیدگاه
شنبه - ۹ اردیبهشت ۱۳۹۶


شکایت از شهرداری بخاطر مرگ کودک در شهر بازی

شکایت از شهرداری بخاطر مرگ کودک در شهر بازی

مرگ دو کودک در شهر بازی

با گذشت 10 روز از مرگ کودک دو ساله شهربابکی به خاطر برخورد الاکلنگ به سرش، مادر او از شهرداری شکایت کرد.

اما هنوز کارشناسان درباره اینکه نقص الاکلنگ موجب این حادثه دلخراش شده یا بی‌احتیاطی مادر کودک، هنوز اظهارنظر نکرده‌اند.این نخستین حادثه دلخراشی نیست که در پارک یا مهد‌کودک‌ها به خاطر استفاده کودکان از وسایل بازی غیراستاندارد یا دارای نقص فنی، رخ می‌دهد.عصر 27 فروردین امسال، پسر دو ساله‌ای که به پارک ولیعصر شهربابک رفته بود بر اثر رها شدن الاکلنگ فلزی و برخورد آن با سرش به‌شدت زخمی شد. پیکر نیمه‌جان پسربچه به بیمارستان شهر بابک منتقل شد اما پس از اقدامات اولیه بیمارستانی و با تشخیص ضربه‌مغزی کودک، او برای ادامه درمان به بیمارستان رفسنجان منتقل شد، اما با توجه به‌شدت ضربه، جانش را از دست داد.با مرگ این کودک، بار دیگر موضوع ممنوعیت استفاده از وسایل بازی فلزی خطرناک در پارک‌ها و مهدکودک‌ها در فضای مجازی مطرح شد.

نظر کارشناسان برای مشخص شدن مقصر

محمد بصیریان، مسئول روابط‌عمومی دادگستری کرمان در این باره به «فرهیختگان» گفت: «با مرگ این کودک پرونده‌ای در این رابطه در دادگستری کرمان گشوده شده و مادر این کودک از شهرداری شکایت کرده است. اما باید منتظر نظر کارشناسان بمانیم تا روشن شود نقص فنی الاکلنگ موجب این حادثه شده یا بی‌احتیاطی مادرکودک نیز در وقوع آن تاثیر داشته است.»

شهرداری

مسئول بررسی وسایل بازی بوستان‌ها

محمود قدیری، رئیس اداره پیشگیری آتش‌نشانی تهران درباره اینکه وظیفه بررسی سالم بودن وسایل بازی کودکان در بوستان‌ها برعهده چه نهادی است، گفت: «ایستگاه‌های آتش‌نشانی به صورت دوره‌ای از بوستان‌ها و وسایل بازی بازدید می‌کنند و در صورتی که نقصی در یکی از وسایل بازی وجود داشته باشد آن را به شهرداری منطقه اعلام می‌کنند. بعد از اعلام این نقص وظیفه شهرداری بررسی و رفع نقص است که مثلا اقدام به حذف وسیله بازی خراب می‌کند یا تا تعمیر آن دور وسیله بازی را حصار می‌کشد تا مانع استفاده از آن شود.»

درصورت اثبات قصور

شهرداری باید جبران خسارت کند

عبدالصمد خرمشاهی، حقوقدان و وکیل پایه یک دادگستری در این باره گفت: «هر وسیله بازی ممکن است خطرناک باشد. اما اگر حادثه‌ای به واسطه بی‌احتیاطی یا نقص فنی یا سهل‌انگاری مسئولان متصدی دستگاه رخ دهد و مشخص شود قصور از سوی آنها صورت گرفته مسئول دستگاه مقصر است اما معمولا وسایل بازی مانند تاب یا الاکلنگ نصب شده در بوستان‌ها متصدی و مسئولی ندارد. ولی شهرداری مسئول است در مدت‌های معین شده وسایل بازی را سرویس و از سالم بودن آنها اطمینان حاصل کند.»

وی ادامه داد: «بعد از وقوع حوادث اینچنینی کارشناسان سوانح اداره کار، موضوع را بررسی و میزان قصور و سهل‌انگاری یا عدم‌رعایت نظامات دولتی را مشخص می‌کنند. اگر سهل‌انگاری یا بی‌مبالاتی در تعمیر وسیله بازی منجر به صدمه یا فوت یک نفر در هنگام استفاده از وسایل بازی شده باشد شهرداری از باب مسئولیت مدنی مسئول است و باید خسارت وارد شده را جبران کند.»

این وکیل دادگستری گفت: «الاکلنگ معمولا خطرناک نیست اما این فرضیه نیز وجود دارد که بی‌احتیاطی از طرف استفاده‌کننده از آن صورت گرفته باشد. ولی در مجموع کارشناسان با بررسی‌های صورت گرفته روشن می‌کنند قصوری از طرف مسئولان و متصدیان صورت گرفته و اینکه رابطه‌ای بین فوت کودک و این قصور وجود داشته یا نه که در صورت اثبات این موضوع پرونده در مراجع قضایی بررسی و منتهی به صدور حکم می‌شود.

منبع:ایران آنلاین


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۹۹
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *