شیوه‌های حل تعارض قواعد در حقوق بین‌الملل در پرتو سلسله مراتب هنجاری

دسته: معرفی کتاب
بدون دیدگاه
دوشنبه - ۱۵ آذر ۱۳۹۵


شیوه‌های حل تعارض قواعد در حقوق بین‌الملل در پرتو سلسله مراتب هنجاری

شیوه‌های حل تعارض قواعد در حقوق بین‌الملل در پرتو سلسله مراتب هنجاری

 213837310

پدیدآور : حوریه حسینی اکبرنژاد

ناشر: تهران: مؤسسه مطالعات و پژوهشهای حقوقی شهر دانش؛ 1395

مشخصات ظاهری: 450 صفحه

معرفی مختصر:

این کتاب دربردارنده دو فصل با عناوین: فصل اول: تعارض میان قواعد در حقوق بین‌الملل، و فصل دوم: حقوق بین‌الملل بشر و حل تعارض میان قواعد می‌‌باشد.

فصل اول که مشتمل بر چهار مبحث است به تعارض میان قواعد در حقوق بین‌الملل پرداخته است. در مبحث اول تکثر نظامهای حقوقی در حقوق بین‌الملل: معضل تورم هنجاری بررسی شده است. در مبحث دوم تعریف تعارض در دکترین و رویه سازمانهای بین‌المللی بیان شده است. مبحث سوم از فصل اول به توسعه نظام حقوق بین‌الملل بشر و افزایش به‌روز تعارض در نظام غیر متمرکز حقوق بین‌الملل اختصاص داده شده است. آخرین مبحث این فصل موضوع به‌روز تعارض میان قواعد حقوق بین‌الملل از اقتضائات نظام کنونی حقوق بین‌الملل را مورد بحث و بررسی قرار داده است.

در فصل دوم به بیان حقوق بین‌الملل بشر و حل تعارض میان قواعد پرداخته شده و شامل پنج مبحث است. مبحث اول مربوط به حقوق بین‌الملل کلاسیک: حقوق ناشی از همزیستی و بدون سلسله مراتب می‌‌باشد. مبحث دوم شیوه‌های حل تعارض میان قواعد بر مبنای تفکیک میان منابع حقوق بین‌الملل را مورد بررسی و تحلیل قرار می‌‌دهد. مبحث سوم به موضوع تخصیص نظام حقوق بین‌الملل عام به نظامهای حقوقی متعدد اختصاص یافته است. سلسله مراتب هنجاری و حل تعارض میان نظام حفظ ملل متحد چهارمین مبحث این فصل کتاب را تشکیل می‌‌دهد. نگارنده در آخرین مبحث این فصل موضوع انسانی‌تر شدن شیوه‌های حل تعارض میان قواعد در حقوق بین‌الملل معاصر را بیان می‌‌کند.

نگارنده در خاتمه کتاب نیز به مرور اجمالی نتایج به دست آمده از موضوعات مورد بررسی خواهیم پرداخت. معرفی: ریحانه موحد


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۱۱۲
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *