شورای اروپا تحریمهای بیش‌تری علیه کره شمالی وضع کرد

دسته: حقوق در سایر جوامع
بدون دیدگاه
چهارشنبه - ۱۸ اسفند ۱۳۹۵


شورای اروپا تحریمهای بیش‌تری علیه کره شمالی وضع کرد

شورای اروپا تحریمهای بیشتری علیه کره شمالی وضع کرد

 

 

به نقل از اسپوتنیک، شورای اروپا با انتشار بیانیهای از تصمیم خود برای تمدید و وضع برخی تحریمها علیه کره شمالی بر اساس قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل علیه پیونگ یانگ خبر داد.

در متن این بیانیه آمده است: در ۲۷ فوریه سال جاری میلادی، این شورا با اتخاذ برخی تدابیر قانونی به وضع تحریمهای سخت‌گیرانه‌تری علیه کره شمالی پرداخته است.

بیانیه صادره از سوی شورای اروپا می‌افزاید: تحریمهای اعمالی اتحادیه اروپا به محدودیتهای بیش‌تری علاوه بر قطعنامه ۲۳۲۱ شورای امنیت مصوب ۳۰ نوامبر سال ۲۰۱۶ پرداخته است.

شورای اروپا تأکید کرد: تحریمهای اعمالی علیه کره شمالی محدودیتهایی در معاملات زغال‌سنگ، آهن و سنگ‌آهن از سوی پیونگ یانگ و نیز محدودیتهایی برای واردات مس، نیکل، نقره و روی از طرف این کشور را در بر می‌گیرد.

گفتنی است، پیونگ ‎‏یانگ تاکنون قادر به آزمایش موفقیت‌آمیز یک موشک بالستیک قاره‌پیما نشده است؛ اما در سال ۲۰۱۶ به شکل بی‌سابقه‌ای انواع موشک‌های خود را آزمایش کرد تا قابلیت‌های آنها را برای حمل کلاهک هسته‌ای ارزیابی کند.

در این راستا، خبرگزاری مرکزی کره شمالی (KCNA) نهم سپتامبر سال جاری اعلام کرده بود: آزمایش کره شمالی اجازه دستیابی به پتانسیل توان هسته‌ای و ویژگیهای یک کلاهک هسته‌ای استاندارد که از توان نصب بر موشکهای راهبردی بالستیک برخوردار باشد را به این کشور داده است.

اعلام این خبر باعث شد تا موجی از انتقادها علیه «پیونگ یانگ» آغاز و غرب به سرکردگی آمریکا وضع تحریمهایی را علیه کره شمالی در دستور کار خود قرار دهد.

این در حالی است که مذاکرات شش‌جانبه درباره برنامه هسته‌ای کره شمالی در سال ۲۰۰۹ با کارشکنیهای متعدد آمریکا به شکست انجامید.

شایان ذکر است، کره شمالی بارها اعلام کرده است که برنامه موشکی و هسته‌ای این کشور، به‌منظور مقابله با تهدیدات آمریکا و متحدانش علیه «پیونگ یانگ» به انجام رسیده است. منبع: مهر


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۱۸
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *