«سیدحسن خمینی» و «جاسبی» عضو هیئت‌ امنای دانشگاه آزاد شدند

دسته: دانشجوی حقوق
بدون دیدگاه
یکشنبه - ۱۰ بهمن ۱۳۹۵


«سیدحسن خمینی» و «جاسبی» عضو هیئت‌ امنای دانشگاه آزاد شدند

اولین نشست خبری رییس هیات موسس دانشگاه آزاد برگزار شد

 «سیدحسن خمینی» و «جاسبی» عضو هیئت امنای دانشگاه آزاد شدند

 

6

 حاضرین در دومین اجلاس هیأت مؤسس دانشگاه آزاد اسلامی که روز پنجشنبه هفته گذشته برگزار شد، بر اساس بند 2 ماده 10 اساسنامه اصلاحی دانشگاه آزاد تشکیل شد، سه نفر از نمایندگان هیأت مؤسس در هیأت امنا را تأیید مجدد کردند.

بر این اساس «دکتر علی‌اکبر ولایتی»، «حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید حسن خمینی» و «دکتر عبدالله جاسبی» سه نماینده تأییدشده هیأت مؤسس در هیأت امنا خواهند بود. هم‌چنین دکتر علی‌اکبر ولایتی رئیس هیأت مؤسس دانشگاه آزاد به‌اتفاق آرا برای جایگزینی حضرت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در هیأت امنا انتخاب و معرفی شد.

دکتر علی‌اکبر ولایتی نیز اولین نشست خبری خود را روز پنجشنبه هفته گذشته و در خلال برگزاری دومین اجلاس هیأت مؤسس دانشگاه آزاد اسلامی برگزار کرد و در این نشست بر ضرورت شفاف‌سازی مالی در دانشگاه آزاد تأکید کرد و گفت: دانشگاه آزاد هیچ هزینه‌ای جز هزینه‌های پژوهشی، آموزشی و خدماتی ندارد بنابراین باید از لحاظ مالی وضعیت این دانشگاه شفاف شود.

وی با تأکید بر این‌که تکلیف رئیس هیأت امنا تا هفته آینده مشخص می‌شود اظهار کرد: بر اساس برنامه‌ای که وجود دارد تا هفته آینده جلسه‌ای تشکیل خواهیم داد که با مشورت اعضای هیأت امنا، رئیس هیأت امنا مشخص و دو نفر از اعضای هیأت مؤسس که فوت کردند برای آنها جایگزین تعیین می‌شود.

دکتر ولایتی در ادامه تصریح کرد: دانشگاه آزاد ملک شخصی هیچ فردی نیست بلکه متعلق به ملت ایران است بنابراین سعی می‌کنیم تمامی اهداف و سیاستهای خود را در جهت ارتقای این دانشگاه به کار ببریم.

رئیس هیأت مؤسس دانشگاه آزاد اسلامی هم‌چنین خاطرنشان کرد: تمامی کارهای مالی و محاسباتی در دانشگاه آزاد از جمله مراکز، واحدها، استانها و شهرستانها باید شفاف باشند و نقطه ابهامی در این زمینه وجود نداشته باشد. در واقع ما هیچ هزینه‌ای به‌جز آن‌چه در آموزش و پژوهش صرف می‌شود و هم‌چنین هزینه‌هایی که برای اساتید و کارکنان و کسانی که در امور تأسیسات کار می‌کنند در دانشگاه آزاد نداریم، بنابراین تا جایی که لازم است باید از لحاظ مالی صرفه‌جویی کرده و از هزینه‌های غیرضروری جلوگیری کرد.

دکتر ولایتی هم‌چنین یادی از زحمات و فعالیتهای آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در تأسیس و هم‌چنین رشد و پیشرفت دانشگاه آزاد کرد و افزود: ایشان اساسی‌ترین نقش را در تأسیس و پیشرفت این دانشگاه ایفا کردند. امید این بود که حضرت آیت‌الله هاشمی سالهای طولانی بتوانند خدماتی که در حوزه‌های مختلف به‌خصوص عرصه علم و فرهنگ ایفا کرده بودند را ادامه دهند. امیدواریم ما قدردان زحمات ایشان و سایر افرادی باشیم که برای رشد و پیشرفت دانشگاه آزاد تلاش کرده‌اند.

رئیس هیأت مؤسس دانشگاه آزاد در ادامه تأکید کرد: یکی از مهم‌ترین نقشهای دانشگاه باید حرکت و پیشرفت در جهت توسعه علم و دانش باشد. امروزه ما با صندلیهای خالی در دانشگاههای کشور و دانشگاه آزاد مواجه هستیم. باید به سمتی حرکت کرد تا کسانی که طالب آموزش و تحصیل هستند بدون هیچ محدودیتی بتوانند در این عرصه قدم بگذارند.

 تبعیت از سیاستهای کلی رهبری مهمترین برنامه دانشگاه آزاد

وی در ادامه پیروی از سیاستهای کلی مقام معظم رهبری را یکی از برنامه‌های آتی دانشگاه آزاد عنوان کرد و گفت‌: رهبری در سیاستهای کلی بر روی علم و فناوری و اخیراً اقتصاد دانش‌بنیان تأکید زیادی داشتند و دارند. زمانی که آیت‌الله هاشمی در قید حیات بودند وقت و فرصت زیادی برای دانشگاه آزاد می‌گذاشتند و علت این‌که در فاصله نزدیکی از فوت ایشان حکم انتصاب جانشینی وی در دانشگاه آزاد اسلامی از سوی رهبری صادر شد به این دلیل بود که رهبری نمی‌خواستند خللی و وقفه‌ای در مسیر حرکت و پیشرفت این دانشگاه ایجاد شود.

رئیس هیأت مؤسس دانشگاه آزاد یادآور شد: با استفاده از ظرفیت و امکانات عظیم دانشگاه آزاد اسلامی می‌توان در عرصه پژوهش، علم و فناوری حرف اول را زد و برای این کار باید بتوانیم پارکهای علم و فناوری در دانشگاه را راه‌اندازی کنیم تا در اقتصاد دانش‌بنیان که فرموده مقام معظم رهبری است، به اهداف خود برسیم و این کار تنها با همکاری تمامی خانواده‌ دانشگاه آزاد، اساتید و فرهیختگان و از جمله مردم امکان‌پذیر است.

منبع: ایسنا


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۱۸
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *