سوء استفاده 15 هزار نفر از بیمه کارگران ساختمانی

دسته: آخرین مطالب , حقوق و اجتماع , مطالب برگزیده
بدون دیدگاه
یکشنبه - ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۶


سوء استفاده 15 هزار نفر از بیمه کارگران ساختمانی

خدمات تامین اجتماعی به 2 هزار نفر از حادثه دیدگان ساختمان پلاسکو

مدیرکل تامین اجتماعی غرب استان تهران، گفت: 15 هزار نفر که خود را به عنوان کارگر ساختمانی معرفی کرده بودند ولی شغل دیگری داشتند از بیمه تامین اجتماعی حذف شدند.

ناهید حیدری مدیرکل تامین اجتماعی غرب استان تهران اظهار داشت: اداره کل غرب استان تهران جزو کلیدی‌ترین ادارات تامین اجتماعی کشور است که جامعه تحت پوشش آن 4 میلیون نفر محسوب می‌شود و حدود 300 هزار نفر نیز مستمری‌بگیر دارد.

حیدری بیان داشت: مستمری بگیران بیمه بیکاری 16 هزار و 311 نفر است و این اداره کل دارای 14 شعبه دارد که مقدمات افتتاح شعبه دیگری نیز در دست داریم.

مدیرکل تامین اجتماعی غرب استان تهران افزود: بزودی شعبه بدون پرونده در این اداره کل راه‌اندازی می‌شود که تمامی کارهای آن به صورت الکترونیکی انجام می‌شود.

وی بیان داشت: مجموعه همکاران اداره کل تامین اجتماعی 1534 نفر است که بعضی از شعبات این اداره کل 2 تا 3 برابر شعبات دیگر بیمه شده تحت پوشش دارد.

حیدری با اشاره به اینکه شعبه 25 تهران بزرگترین شعبه کشوری محسوب می‌شود، گفت: این شعبه 265 هزار نفر بیمه شده تحت پوشش دارد که حجم کاری بعضی از شعبات این اداره کل با 4 استان برابری می‌کند.

مدیرکل تامین اجتماعی غرب استان تهران با اشاره به اینکه کارگاه‌های تحت پوشش این اداره کل 200 هزار کارگاه است، افزود: 20 کارگزاری در مجموع اداره کل غرب استان تهران فعال است که برای هفته آینده نیز یک شعبه اقماری دیگر راه‌اندازی می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه اداره کل غرب استان تهران 10 درصد بیمه شدگان تامین اجتماعی را تحت پوشش دارد و 16 درصد منابع سازمان را جامع عمل می‌پوشاند، بیان کرد: در سال گذشته 5 ارزش محوری سازمان که قانون‌مداری، پاسخگویی ، رضایتمندی،‌استفاده از IT و پاکدستی بوده است در اولویت قرار گرفته و سعی شده براساس این چارچوب اقدامات لازم برای بیمه‌شدگان انجام شود.

حیدری درباره پرداخت‌های من غیر حق افزود: در این راستا اقدامات خوبی انجام شده و براساس قوانین و بار هزینه‌ای مضاعف یکسری افراد بیمه شده نما که از قوانین تامین اجتماعی سوء استفاده می‌کردند و در قالب کارگر ساختمانی و یا قالیبافان از خدمات بیمه‌ای و معافیت‌های لازم برخوردار می‌شدند از تحت پوشش بیمه حذف شدند.

مدیرکل تامین اجتماعی غرب استان تهران گفت: عده‌ای در مشاغل مختلف مشغول به کار بودند ولی خود را به عنوان کارگر ساختمانی مطرح می‌کردند تا از معافیت‌های بیمه‌‌ای استفاده کنند. وی افزود: براساس هم‌پوشانی‌های صورت گرفته بیش از 15 هزار نفر از افرادی که خود را به عنوان کارگر ساختمانی مطرح کرده بودند از لیست بیمه حذف شدند.

حیدری گفت: در حال حاضر 34 هزار نفر بیمه شده ساختمانی اصلی داریم که سهمیه ما حدود 60هزار نفر است.

مدیرکل تامین اجتماعی غرب استان تهران درباره بیمه قالیبافان نیز افزود: عده‌ای دار قالی اجاره کرده بودند تا تحت پوشش بیمه قالیبافان قرار بگیرند که این افراد نیز مشخص شدند و 6 هزار و 500 نفر که از خدمات بیمه قالیبافان به صورت غیرقانونی استفاده می‌کردند حذف شدند و در حال حاضر 3500 نفر تحت پوشش بیمه قالیبافان هستند.

وی با اشاره به اینکه از برنامه‌های اداره کل غرب استان تهران ارایه خدمات غیرحضوری است، گفت: باید از تکنولوژی لازم استفاده کرد و بیمه شدگان بتوانند خدمات مورد نیاز را به صورت غیرحضوری دریافت کنند که دراین راستا گام‌های مهمی نیز برداشته شده است.

حیدری افزود: یکی دیگر از اقدامات سازمان تامین اجتماعی اختصاص شماره تامین اجتماعی و یا SNN است که کل جمعیت تحت پوشش این اداره کل دارای این شماره هستند. پرونده الکترونیکی یکی از آرزوهای دیرینه سازمان تامین اجتماعی بوده است که کل پرونده‌های اداره کل تامین اجتماعی غرب استان تهران تا پایان شهریور الکترونیکی می‌شود و این اقدام مزایای بسیاری خواهد داشت.

وی افزود: در این اداره کل طرح ویژه‌گرایی را اجرایی کرده‌ایم که رقابتی درون مجموعه ایجاد شود و کارفرماهای خوش حساب خدمات مورد نیاز خود را در شعبات به صورت ویژه دریافت کنند و در حال حاضر 500 کارگاه خدمات تحت پوشش خود را به صورت ویژه دریافت می‌کند. حیدری افزود: شروع سال گذشته با بحران تاکسیرانی آغاز شد که شرکت‌های کارگزار حق بیمه رانندگان را پرداخت نکرده بودند که با جمعیت زیادی در این باره مواجه بودیم که پس از مذاکرات متعدد توانستیم این مشکل را حل کنیم.

مدیرکل تامین اجتماعی غرب استان تهران افزود: در انتهای سال نیز با بحران حادثه ساختمان پلاسکو مواجه شدیم که در این حادثه تعدادی از آتش‌نشانان و شهروندان جان خود را از دست دادند و عده زیادی نیز بیکار شدند.

وی افزود: بر همین اساس اداره کل تامین اجتماعی غرب استان تهران 575 نفر از بیمه شدگان ساختمان پلاسکو را تحت پوشش خود قرار داد و مقرری بیمه بیکاری برای آنها پرداخت شد.

حیدری در پایان گفت: با توجه به مصوبه هیات دولت عده‌ دیگری از کارگران این ساختمان که تحت پوشش بیمه نبودند قرار شده مساعده اجتماعی دریافت کنند که با توجه به اعتباراتی که از محل دولت تعیین شد به 1400نفر طی 2 ماه مبلغ یک میلیون تومان پرداخت شد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۷۷
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *