سقوط از پشت بام

دسته: رویداد و حوادث
بدون دیدگاه
سه شنبه - ۳۰ آذر ۱۳۹۵


سقوط از پشت بام

سقوط از پشت بام

پایانی بر یک رابطه هوسناک

134291781

یک حادثه

 تحقیقات کارآگاهان پلیس تهران درباره سقوط منجر به مرگ مردی 30 ساله از پشتبام ساختمانی در شمیران نو نشان داد این مرگ مشکوک ریشه در رابطهای پنهانی داشته است.

بر اساس گزارش مرکز اطلاع‌‌رسانی پلیس آگاهی تهران، در حالی‌که 23 روز از وقوع این مرگ مشکوک می‌گذشت کارآگاهان رسیدگی به قتل توانستند پرده از سقوط مشکوک «علیرضا» که منجر به مرگ او شده بود بردارند.

 معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ درباره راز این ماجرا گفت: در شرایطی که تصور می‌شد متوفی از پشت‌بام سکونتش به پایین پرتاب‌شده اما در ادامه مشخص شد که محل متوفی در محل دیگری زندگی می‌کند و علت مشخصی برای حضور وی در آن‌جا وجود نداشته است و همین موجب شد تا رمزگشایی از این ماجرا ابعاد دیگری پیدا کند. بر اساس این گزارش کارآگاهان پلیس تهران وقتی وارد عمل شدند که پرونده فوت مشکوک ناشی از سقوط «علیرضا» 30 ساله توسط مأموران کلانتری 136 فرجام در روز 22 آبان ماه گذشته تشکیل‌شده بود. این حادثه در ساختمانی 5 طبقه در منطقه شمیران نو رخ‌داده بود؛ و کارآگاهان زیر نظر محسن مدیر روستا بازپرس شعبه ششم دادسرای ناحیه 27 تهران، تحقیق در این‌باره را آغاز کردند.

کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی با انجام تحقیقات میدانی اطلاع پیدا کردند که متوفی در پشت‌بام ساختمان محل وقوع با یکی از اهالی ساختمان که داوود نام دارد درگیر شده بوده است. کارآگاهان به سراغ این مرد 35 ساله رفته و او را برای بازجویی و تحقیق فراخواندند.

داوود در اظهارات اولیه به کارآگاهان مدعی شد که در زمان وقوع حادثه در داخل خانه‌اش بوده و هیچ اطلاعی از نحوه مرگ متوفی که یکی از دوستانش نیز بوده،  ندارد.

در ادامه رسیدگی به پرونده این فوت مشکوک، کارآگاهان به سرنخی برخوردند و اطلاع پیدا کردند که متوفی از چندی پیش با همسر وی طرح دوستی ریخته و همین موضوع زمینه رفت‌وآمد متوفی را به محل ایجاد کرده است. با به‌دست آمدن این سرنخ داوود دیگر نتوانست منکر بی‌اطلاعی از این مرگ شود و لب به اعتراف گشود.

داوود در اعترافاتش به کارآگاهان گفت: «از چندی پیش بود که متوجه ارتباط همسرم با علیرضا شدم اما به‌واسطه روابط فامیلی و خانوادگی سعی در پنهان نگه‌داشتن موضوع داشتم. حتی در چندین نوبت نیز به علیرضا اخطار داده بودم تا این‌که از مدتی پیش، همسرم به من فشار وارد می‌کرد که از یکدیگر جدا شویم اما من هم‌چنان به‌واسطه همان ملاحظات خانوادگی سعی در حفظ زندگی خود داشتم. من و برادرم با دو خواهر ازدواج کرده‌ایم و با یکدیگر باجناق هستیم. اطمینان داشتم که در صورت متارکه از همسرم، این موضوع در زندگی او و همسرش نیز تأثیر خواهد گذاشت و به همین علت با پیشنهاد همسرم مخالفت می‌کردم».

داوود سپس در خصوص شب حادثه نیز به کارآگاهان گفت: از طریق تماس یکی از همسایگان اطلاع پیدا کردم که علیرضا مجدداً به خانه‌ام آمده است. بلافاصله به خانه رفته و شروع به وارسی داخل خانه کردم. علیرضا داخل خانه نبود، به ناگاه متوجه پشت‌بام شده و به آن‌جا رفتم. داخل پشت‌بام بود که علیرضا را در حالی‌که در پشت یک کولرآبی پنهان‌شده بود، پیدا کردم. با او گلاویز شده بودم که ناگهان پایش به‌جایی گیر کرد و به علت از دست دادن تعادلش به پایین سقوط کرد.

با این اعترافات و تکمیل تحقیقات مقدماتی این پرونده جهت طی مراحل قانونی به دادسرای امور جنایی تهران تحویل شد.

یک تحلیل

در یک تحقیق انجام‌شده، 20 درصد زنان به خیانت به همسر خود اعتراف کرده‌اند، اما چرا زنان به شوهر خود خیانت می‌کنند؟ این 10 دلیل آیا توجیه‌کننده خیانت زنان است؟

1- انتقامجویی

گاهی بی‌وفایی یک زن از حس انتقام‌جویی او ناشی می‌شود. گاهی زنان برخلاف میل باطنی خود به شوهر خود خیانت می‌کنند تا به او بفهمانند حس مورد خیانت قرارگرفتن چقدر دردناک است و جالب این‌که در خیلی موارد این حربه پاسخ می‌دهد.

محققی در این زمینه می‌گوید: «مردها به‌اندازه زنان احساساتی نیستند، بنابراین در اکثر موارد درد و رنج ناشی از خیانت همسر را درک نمی‌کنند، مگر این‌که خودشان طعم آن را چشیده باشند. زنان با این کار می‌خواهند شرایطی برابر با شوهر خود داشته باشند چون احساس می‌کنند آن‌چه تابه‌حال به آن پایبند بوده‌اند دیگر ارزش و اعتباری ندارد»!

2- بیتفاوتی همسر

گاهی بی‌وفایی زنان از احساس نادیده گرفته‌شدن یا بی‌تفاوتی همسر نسبت به مسایل و مشکلات ناشی می‌شود. یک کارشناسی در این زمینه می‌گوید: «اکثر زنان در ابتدا سعی می‌کنند به همسرانشان بفهمانند که مشکلی وجود دارد و چیزی آنها را ناراحت کرده است اما اگر شوهر متوجه اشارات غیرمستقیم نشود، به همسر خود بی‌اعتنایی کند یا گلایه‌های او را جدی نگیرد، زن به خیانت روی می‌آورد چون احساس می‌کند راه دیگری نمانده است».

3- احساس ناامنی و خلأ عاطفی

زنان نیاز دارند که دوست داشته شوند و مورد تحسین قرار گیرند. کارشناسان خانواده در این زمینه می‌گویند: «خیانت معمولاً زمانی اتفاق می‌افتد که زنی احساس کند آن‌طور که بایدوشاید مورد علاقه و توجه همسرش قرار نمی‌گیرد و همسرش قدر او را نمی‌داند. معمولاً زنان به سمت مردان دیگر جذب می‌شوند چون از زبان آنها تعریفها و تحسینهایی می‌شنوند که از زبان شوهر خود نمی‌شنوند. زنان دوست دارند همیشه به چشم همسرشان خاص و فوق‌العاده باشند. این یک باور جدی است».

4- بازگشت به گذشته

بازگشت به روابط قبلی راهی آسان برای یافتن کسی است که بتواند کمبودهای زندگی زنان را برای مدت کوتاهی جبران کند. البته این راه‌حل بسیار مقطعی است و نمی‌تواند تأثیر ماندگاری داشته باشد. آن‌چه زنان می‌خواهند شخص قبلی نیست بلکه احساساتی است که در رابطه قبلی تجربه کرده‌اند یا دیدی است که در آن زمان نسبت به خود داشته‌اند. بازگشت به روابط گذشته باعث می‌شود زنان احساس جوانی، سرزندگی و جذابیت کنند.

5- رابطه یکنواخت

اکثر زوجهایی که برای مدت طولانی با هم زندگی کرده‌اند کم‌کم احساس می‌کنند آن حرارت و عشق روزهای اول را ندارند. کارشناسی می‌گفت: «روزهای اول یک رابطه، زمانی هستند که احساس می‌کنید انتخاب شده‌اید و مورد توجه و علاقه هستید اما در مورد روابط طولانی قضیه کاملاً متفاوت است چون دیگر هورمونهایی که در اوایل رابطه با دیدن طرف مقابل در بدنتان ترشح می‌شد کمتر شده‌اند».

آمارها نشان می‌دهد زوجهایی که همیشه رابطه‌ای آرام و بدون تنش دارند، بیشتر در معرض خطر خیانت و بی‌وفایی هستند.

6- ترس از خیانت شوهر

بسیاری از زنان خیانت و بی‌وفایی را جزیی جدایی‌ناپذیر از مردان می‌دانند و به همین دلیل، همیشه دچار استرس و ترس هستند. حتی اگر شوهرشان واقعاً به آنها خیانت نکند. گاهی بی‌وفایی و شروع یک رابطه مخفیانه، راهی است برای کاهش این اضطراب!

7- روابط زناشویی سرد

زوجهایی که برای مدت طولانی در کنار هم زندگی کرده‌اند معمولاً از یکنواختی و سردی روابط جنسی شکایت می‌کنند. طی یک تحقیق در سال 2010 در اروپا، 81 درصد از زنان می‌گفتند: «روابط زناشویی‌شان سرد و قابل پیش‌بینی شده و دیگر جذابیتی ندارد».

8- نبود نقاط مشترک

اگر زنی احساس کند که دیگر دغدغه یا علاقه مشترکی با شوهر خود ندارد، ممکن است به‌طرف دیگری جلب شود که این دغدغه‌ها و علایق را دارد. اکثر زوجها در روزهای اول آشنایی احساس می‌کنند کسی را پیدا کرده‌اند که مثل آنها فکر می‌کند و با آنها همدل و همفکر است اما در بسیاری از موارد بعد از چند سال این احساس از بین می‌رود. بعضی از زنان برای مبارزه بااحساس تنهایی و خلأ، به بی‌وفایی روی می‌آورند.

9- بیماری

زنانی که به بیماریهای خطرناک مانند سرطان سینه مبتلا می‌شوند ممکن است ناگهان دید جدید متفاوت به زندگی پیدا کنند. آنها همه قسمتهای زندگی خود را از اول مرور می‌کنند و به مرگ و نیستی بیشتر فکر می‌کنند. کارشناسی می‌گفت: «بدتر این‌که این زنان ممکن است احساس کنند درست زمانی که بیش از همیشه به شوهرشان نیاز داشته‌اند، تنها مانده‌اند و حالا دیگر مورد توجه شوهرشان نیستند». احساسات این زنان آسیب‌پذیر می‌شود و برای جبران این کمبودها و احساسات منفی به خیانت روی می‌آورند. این احتمال هم وجود دارد که احساس کنند زمان زیادی برایشان باقی نمانده و باید از زمانی که دارند بیشتر استفاده کنند. چرا زنها خیانت می‌کنند؟

10- جلبتوجه و ماجراجویی

کارشناسی عقیده داشت زنان ممکن است احساس کنند که کسی قدر آنها را نمی‌داند. آنها همه زمان خود را به کارهای خانه اختصاص می‌دهند. کارهای خانه را انجام می‌دهند؛ از بچه‌ها مراقبت می‌کنند و حتی بسیاری از آنها بیرون از خانه کار می‌کنند. آنها می‌خواهند مورد احترام قرار بگیرند و ارزش زحمتهایشان شناخته شود. از طرفی، زنان هم‌چنین به دنبال کمی هیجان و سردرگمی در زندگی هستند. بسیاری از این زنان، تنها به کمی محبت و توجه نیاز دارند. زنی که در زندگی زناشویی خود از شادی و هیجان کافی برخوردار باشد و رابطه‌ای گرم و صمیمی با شوهر خود داشته باشد، هرگز خیانت نمی‌کند. منبع: خبر آنلاین- خانواده سبز


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۶۴
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *