ساماندهی ۲۴۰۰ سازمان مردم نهاد در حوزه آسیب های اجتماعی در کشور

دسته: حقوق و اجتماع
بدون دیدگاه
دوشنبه - ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۶


ساماندهی ۲۴۰۰ سازمان مردم نهاد در حوزه آسیب های اجتماعی در کشور

قائم مقام ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور خبر داد:

ساماندهی ۲۴۰۰ سازمان مردم نهاد در حوزه آسیب های اجتماعی در کشور

قائم مقام ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور از ساماندهی ۲ هزار و ۴۰۰ سازمان مردم نهاد در حوزه کاهش آسیب های اجتماعی خبرداد و گفت: استفاده از ظرفیت های مردمی در این بخش ضروری است.

علی مویدی در همایش منطقه ای صیانت و گفتمان سازی اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر که در تالار مولوی دانشگاه کردستان برگزار شد، گفت: یکی از دلایل مهم برگزاری این همایش وجود دغدغه حفظ سلامت و امنیت اجتماعی است.

وی عنوان کرد: دغدغه مذکور تنها مختص به کشورمانیست و این اقدام ما در راستای نگرانی جهانی و تهدیدی است که امروز متوجه جامعه بشری است.

وی بیان کرد: اعتیاد امروز جزو سه تهدید جهانی است که از بمب جدی تر به شمار می آید.

مویدی با اشاره به اینکه ۲۵۰ میلیون نفر در دنیا به  بلای خانمان سوز اعتیاد مبتلا هستند، افزود: در دنیا به عنوان کار ویژه به مسئله اعتیاد می پردازند.

وی اضافه کرد: نظام ما جزو کشورهایی است که اقدامات مطلوبی در زمینه مبارزه با مواد مخدر انجام داده است و به همین دلیل از ایران به عنوان پرچمدار مبارزه با مواد مخدر یاد می شود.

قائم مقام ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور بیان کرد: اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر رویکردی جدید،کاملا علمی و دانش محور و دانش بنیان است.

وی با بیان اینکه ما همواره ورور مواد مخدر به کشورمان را توطئه دشمنان دانسته و می دانیم، گفت: بی شک تا بستر جامعه هم فراهم نباشد این توطئه بروز و ظهور پیدا نمی کند.

مویدی اضافه کرد: با رویکرد اجتماعی شدن توانستیم بسیج همگانی اجتماعی را در کاهش آسیب های اجتماعی به ویژه اعتیاد در کشورمان شاهد باشیم.

وی اظهار داشت: برای کودکی که تازه متولد می شود تا پیرمرد ۶۰ ساله برنامه هدفمند و علمی و به روز در برنامه پیشگیری از اعتیاد داریم و امیدواریم با استمرار ان را به سرانجام برسانیم.

وی بیان کرد: ایجاد توازن بین حوزه های مقابله، پیشگیری ،درمان و صیانت نکته و مطلب حائز اهمیتی است که باید به آن پرداخته شود.

وی با بیان اینکه اعتیاد مسئله ای نیست که حاکمیت به تنهایی قادر به حل آن باشد،گفت: تنها و بهترین راه حل این معضل در جامعه، اجتماعی کردن امر مبارزه با مواد مخدر است.

مویدی عنوان کرد: خوشبختانه طی سه سال اخیر ۲ هزارو۴۰۰ سازمان مردم نهاد در سطح کشور در حوزه کاهش آسیب های اجتماعی سازماندهی شدند.

وی اظهارداشت: در حوزه مشارکت مردمی سال گذشته نشست و همایش ملی با حضور بیش از هزار سازمان مردم نهاد را در تهران برگزار کردیم که در این برنامه عظمت کار این سازمان ها به همگان نشان داده شد. منبع: مهر


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۳۵
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *