سازمان ملل: کشورهای حوزه خلیج فارس به مهار قحطی در یمن کمک کنند

دسته: آخرین مطالب , حقوق در سایر جوامع
بدون دیدگاه
سه شنبه - ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۶


سازمان ملل: کشورهای حوزه خلیج فارس به مهار قحطی در یمن کمک کنند

سازمان ملل: کشورهای حوزه خلیج فارس به مهار قحطی در یمن کمک کنند

یک مقام ارشد امور بشردوستانه سازمان ملل از کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس خواست که برای پایان بخشیدن به قحطی در کشور جنگ زده یمن کمک کنند.
به نقل از خبرگزاری رویترز، استفن اوبراین یک مقام ارشد امور بشردوستانه سازمان ملل اعلام کرد: جنگ یمن به سرعت در حال تبدیل شدن به بدترین فاجعه انسانی جهان است. من از کشورهای منطقه می‌خواهم که حمایت خود را از مردم یمن که در این درگیری گرفتار شده‌اند، گسترش دهند.
وی ادامه داد: تنها ۱۵ درصد از جامعه جهانی نسبت به این درخواست پاسخ داده‌ و تاکنون هیچ یک از کشورهای منطقه‌ای به درخواست سازمان ملل برای کمک به مردم یمن واکنش نشان نداده‌اند. در حال حاضر نزدیک به ۱۷ میلیون نفر از ۲۶ میلیون جمعیت مردم یمن به میزان کافی دسترسی به غذا ندارند و دست‌کم سه میلیون کودک به سوء تغذیه مبتلا شده‌اند.
اوبراین اعلام کرد: آژانس‌های امدادرسانی سازمان ملل توانسته‌اند با وجود همه محدودیت‌ها و مشکلات به بیش از پنج میلیون نفر از مردم یمن دسترسی پیدا کنند.
همچنین آکسفام از کشورهای کمک کننده خواست که به جای اینکه تسلیحات برای تعمیق درگیری‌ها فراهم کنند، در کمک‌های بشردوستانه سهیم شوند.
این آژانس کمک‌رسانی انگلیس اعلام کرد: جامعه بین‌الملل باید یک پیام روشن به طرف‌های درگیر در یمن بفرستد. این مساله غیرقابل قبول است. منبع:ایسنا

نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۳۷
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *