زلزله 6 ریشتری در خراسان رضوی / 2 فوتی تا این لحظه / مردم به خیابانها پناه آوردند (همراه با جزئیات کامل)

دسته: آخرین مطالب , مطالب برگزیده
بدون دیدگاه
چهارشنبه - ۱۶ فروردین ۱۳۹۶


زلزله 6 ریشتری در خراسان رضوی / 2 فوتی تا این لحظه / مردم به خیابانها پناه آوردند (همراه با جزئیات کامل)

این خبر به روز رسانی می‌شود

زلزله 6 ریشتری در خراسان رضوی/ اعزام تیم‌های هلال احمر به منطقه / آماده‌باش 3 استان / 31 پس‌لرزه در خراسان رضوی/ 2 فوتی تا این لحظه

 

31 پس‌لرزه در خراسان رضوی/ 2 فوتی تا این لحظه

آماده‌باش مراکز درمانی تامین اجتماعی در مناطق زلزله‌زده خراسان رضوی

کاربران افغانی توئیتر نوشته اند زلزله در هرات هم احساس شده است

وجود 2 گسل در محل زلزله/ احتمال ادامه پس لرزه‌ها تا یک ماه

اختلال در ارتباطات خراسان رضوی به دلیل ترافیک بالا/ مخابرات به دنبال راهکار مناسب

آخرین وضعیت پرواز و حرکت قطارها در مشهد

 

بنابر اعلام مرکز لرزه‌نگاری دانشگاه تهران، قدرت زمین‌لرزه‌ای که دقایقی پیش مشهد را لرزاند، 6 ریشتر و در عمق 10 کیلومتری زمین اعلام شده است.

زلزله ای محسوس ساعت 10 و 40 دقیقه پیش از ظهر چهارشنبه مشهد را لرزاند.

بنابر اعلام مرکز لرزه‌نگاری دانشگاه تهران، قدرت زمین‌لرزه‌ای که دقایقی پیش مشهد را لرزاند، 6 ریشتر و در عمق 10 کیلومتری زمین اعلام شده است.

مرکز این زمین‌لرزه، سفید سنگ خراسان رضوی بوده است.

سایت زلزله نگاری آمریکا قدرت زلزله در مشهد را ۶.۱ نیز اعلام کرد .

پس از زمین‌لرزه ۶ ریشتری در مشهد ۵ پس‌لرزه به قدرت‌های ۴.۷ ریشتر، ۴ ریشتر، ۳.۶ ریشتر، ۴.۴ ریشتر و ۳.۷ ریشتر تاکنون به وقوع پیوسته است.

زلزله - زلزله 6 ریشتری در خراسان رضوی ، زلزله 6 ریشتری در مشهد ، زلزله در مشهد

 ثبت سومین پس لرزه زلزله خراسان رضوی با بزرگی 4.4/معاون عملیات امدادو نجات هلال احمر:هماهنگی با فرودگاه  مهرآبادجهت اعزام احتمالی نیرو و اقلام زیستی/  ‎زارع،استاد پژوهشگاه زلزله:مرکز زمین لرزه 86 کیلومتری جنوب شرق مشهد بوده/پیش بینی می‌شود حداقل در هفته پیش رو پس لرزه ها ادامه داشته باشد‎

معاون عملیات امداد و نجات هلال احمر با اشاره به وقوع زمین لرزه ۶ ریشتری در ساعت 10:39 امروز در خراسان رضوی از اعزام تیم‌های ارزیاب به منطقه زلزله‌زده خبر داد.

شاهین فتحی در این خصوص گفت: این زمین‌لرزه در عمق  ١٠ کیلومتری زمین و در شهرستان فریمان – روستای سفید سنگ رخ داده است.

وی گفت: هشت تیم‌ ارزیاب هلال احمر شامل 32 نفر ارزیاب، جهت انجام بررسی‌های لازم به منطقه زلزله‌زده اعزام شده‌اند.

به گفته وی، تا کنون پنج پس‌لرزه گزارش شده است. همچنین آبادی‌های دارای سکونت تا شعاع پنج کیلومتری از مرکز زمین لرزه شامل هشت روستا با ٢۵٣ نفر جمعیت را شامل می‌شوند.

معاون عملیات امداد و نجات هلال احمر تاکید کرد: هماهنگی‌های لازم با فرودگاه مهرآباد جهت اعزام احتمالی نیرو و اقلام زیستی صورت گرفت.

فتحی گفت: همچنین وضعیت آماده‌باش در استان‌های خراسان جنوبی، سمنان و خراسان شمالی اعلام شده است.

فتحی همچنین از تشکیل جلسه اضطراری شورای معاونین سازمان امداد و نجات در محل مرکز کنترل و هماهنگی عملیات سازمان امداد و نجات و بررسی شرایط استان خراسان رضوی خبر داد.

آماده‌باش مراکز درمانی تامین اجتماعی در مناطق زلزله‌زده خراسان رضوی

به دنبال وقوع زلزله نسبتا شدید 6 ریشتری در حوالی مشهد، با دستور فوری مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی، کمیته بحران در این استانها برای رسیدگی به وضعیت زلزله زدگان تشکیل شد.

به دستور دکتر سید تقی نوربخش، مراکز درمانی تأمین اجتماعی در این استانها برای ارائه خدمات درمانی به آسیب دیدگان احتمالی در وضعیت آماده باش قرار گرفتند.

 


شدت این زلزله که میزان آن هنوز اعلام نشده است به حدی بود که شهروندان مشهدی را ناگزیر از ترک ساختمانها کرد و گروهی از مردم وحشت‌زده به خیابان‌ها آمده‌اند.

حضور مردم مشهد در خیابانها به دلیل وقوع زلزله

تلفن، موبایل و وسایل ارتباطی در مناطق زلزه‌زده مشهد و دیگر شهرهای خراسان رضوی قطع شده است .

بدنبال وقوع زلزله در مشهد ، ماموران ۴۸ ایستگاه آتش نشانی این کلانشهر به حالت آماده باش درآمدند و کلیه خودروهای عملیاتی به دستور معاونت عملیات این سازمان از آشیانه خارج و در حالت استند بای قرار گرفتند .

معاونت عملیات امداد و نجات هلال احمربا اشاره به زمین لرزه ۶ ریشتری در ساعت 10:39 امروز در خراسان رضوی گفت:

این زمین‌لرزه در عمق  ١٠ کیلومتری زمین رخ داده است.

این زمین‌لرزه در شهرستان فریمان – روستای سفید سنگ رخ داده است.

تیم‌های ارزیاب هلال احمر جهت انجام بررسی‌های لازم به منطقه مذکور اعزام شده‌اند.

تلفن ها در اکثر نقاط مشهد وصل است

حرکت قطارها از مبداء و به مقصد مشهد طبق برنامه انجام می‌شود

کاربران افغانی توئیتر نوشته اند زلزله در هرات هم احساس شده است

تا حدود نیم ساعت پس از آن، پس‌لرزه‌های 4.7، 4، 3.6، 4.4، 3.7 و 4.6 ریشتری در حوالی سفیدسنگ رخ داد که به ترتیب در 96، 86، 91، 98، 93 و 93 کیلومتری مشهد مقدس بوده است.

تیم امداد هوایی و واکنش سریع به سفید سنگ، مشهد، سرخس، تربت جام و فریمان اعزام شد

سید مجتبی احمدی اظهار داشت: تیم امداد هوایی و واکنش سریع جمعیت هلال‌احمر به سفید سنگ فریمان ، سرخس، مشهد و تربت جام اعزام شده است.

وی ادامه داد: منتظر اعلام نتیجه تیم‌های ارزیاب هستیم تا بتوانیم آمار دقیق و خسارات احتمالی را گزارش کنیم.

مدیرعامل هلال احمر خراسان رضوی خاطرنشان کرد: بعد از انجام ارزیابی های اولیه نسبت به اعزام نیروها در محل مورد نظر اقدام می‌کنیم.

قطع ارتباطات رادیویی در مناطق زلزله‌زده خراسان رضوی

معاون آمادگی و مقابله سازمان مدیریت بحران:

به دنبال وقوع زمین لرزه در استان خراسان رضوی تیم‌هایی از فرمانداری، بخشداری، هلال‌احمر و … به محل اعزام شده و عملیات جست‌وجو و ارزیابی آغاز شده است.

در اکثر مناطقی که تحت تاثیر مستقیم زلزله قرار داشته، ارتباطات رادیویی قطع شده است و ما در حال حاضر آماری از تعداد جانباختگان یا مصدومان احتمالی این حادثه و همچنین تعداد مصدومان نداریم و البته ممکن است این حادثه خسارات جانی نداشته باشد.

اطلاع دقیقی از میزان خسارت زلزله نداریم؛ اعزام نیروهای امدادی

محمد مقدوری اظهار داشت: پس لرزه‌هایی را در مشهد پس از زلزله اصلی داشته‌ایم که دامنه تربت حیدریه و جام و نیشابور و خواف و سنگان را در برگفته است.

معاون استاندار خراسان رضوی گفت: نیروهای امدادی اعزام شده‌اند و با سرعت کار امدادرسانی آغاز شده و هنوز اطلاع دقیقی از میزان خسارت وجود ندارد، نیروهای امنیتی و کمکی برای خسارات ناشی از زلزله به مناطق اعزام شده‌اند.

وجود 2 گسل در محل زلزله/ احتمال ادامه پس لرزه‌ها تا یک ماه

استاد پژوهشگاه زلزله‌شناسی لحظاتی قبل در گفت‌وگو با شبکه خبر اظهار داشت: زلزله در 87 کیلومتری جنوب شرق مشهد اتفاق افتاده است.

وی افزود: در منطقه‌ای که زلزله رخ داده است، دو گسل وجود دارد که در حال بررسی هستیم که کدام یک از گسل‌ها عامل این زلزله هست. شهر مشهد 610 سال پیش زلزله‌ بزرگی را تجربه کرده است. با توجه به قدرت 6 ریشتری زلزله، پیش‌بینی ما این است که پس لرزه‌های زلزله تا یک ماه دیگر ادامه داشته باشند و بهتر است تا روستاهای اطراف کانون زلزله، مراقبت‌های لازم را داشته باشند.

سفید سنگ مشهد مقدس برای ششمین بار لرزید

پس از زمین‌لرزه 6 ریشتری در مشهد 5 پس‌لرزه به قدرت‌های 4.7 ریشتر، 4 ریشتر، 3.6 ریشتر، 4.4 ریشتر و 3.7 ریشتر تاکنون به وقوع پیوسته است.

 

آخرین وضعیت

اختلال در ارتباطات خراسان رضوی به دلیل ترافیک بالا/ مخابرات به دنبال راهکار مناسب

مدیرکل روابط عمومی شرکت مخابرات ایران از تلاش این شرکت برای بررسی وضعیت ارتباطات در مناطق زلزله‌زده استان خراسان رضوی خبر داد.

محمدرضا بیدخام با اشاره به گزارش‌هایی که درباره اختلال در وضعیت ارتباطی شهرستان فریمان از توابع استان خراسان رضوی پس از زلزله صبح امروز ایجاد شده است، گفت: گزارشی مبنی بر قطع ارتباطات دریافت نشده است و در حال بررسی این موضوع هستیم تا آمار دقیقی از آن به دست بیاید، اما به جهت حجم بالای تماس‌های غیرمنتظره، طبیعی است که اختلال ایجاد شده باشد.

او با بیان اینکه با توجه به زلزله و حجم بالای تماس به این استان ترافیک ارتباطی وجود دارد، اظهار کرد: تعداد مکالمات افزایش پیدا کرده و اختلال موجود به به دلیل این ترافیک بالا طبیعی است و مخابرات هم به دنبال راهکار مناسب برای برطرف کردن این اختلال و بهبود ارتباطات است.

وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات هم اعلام کرد که به دلیل وقوع زلزله، هیچ مشکل فنی در برقراری ارتباطات استان خراسان رضوی به وجود نیامده است.

محمدرضا فرنقی‌زاد، مدیر روابط عمومی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، درباره پیامدهای  زلزله صبح امروز در استان خراسان رضوی  و احتمال اختلالات ارتباطی  به وجود آمده بر اثر آن،  گفت: هیچ مشکل فنی از نظر ارتباطی در این استان وجود ندارد و تنها به دلیل ایجاد ترافیک ارتباطی و تماس‌های مکرر هموطنان در شهرهای زلزله زده، احتمال اختلال وجود دارد.

ارتباطات رادیویی و تلفنی در مناطق مذکور قطع است

اکبرپور معاون آمادگی و مقابله سازمان مدیریت بحران اعلام کرد که تمامی تیم‌های امدادی و خدماتی به محل حادثه زمین لرزه در فریمان اعزام شده‌اند، اما در حال حاضر ارتباطات رادیویی و تلفنی در بیشتر مناطقی که تحت تاثیر مستقیم زمین لرزه قرار داشتند، قطع شده است.

اکبرپور در گفت‌وگو با ایسنا، در این باره گفت: به دنبال وقوع زمین لرزه در استان خراسان رضوی تیم‌هایی از فرمانداری، بخشداری، هلال‌احمر و … به محل اعزام شده و عملیات جست‌وجو و ارزیابی آغاز شده است.

وی درباره تعداد کشته‌ها یا مصدومان احتمالی این زمین لرزه نیز گفت: در اکثر مناطقی که تحت تاثیر مستقیم زلزله قرار داشته، ارتباطات رادیویی قطع شده است و ما در حال حاضر آماری از تعداد جانباختگان یا مصدومان احتمالی این حادثه و همچنین تعداد مصدومان نداریم و البته ممکن است این حادثه خسارات جانی نداشته باشد.

معاون آمادگی و مقابله سازمان مدیریت بحران از شهروندان خواست که درخصوص این حادثه اخبار را از منابع رسمی و مسوولان مرتبط پیگیری کنند.

آخرین وضعیت پرواز و حرکت قطارها در مشهد

طبق اطلاعات ارائه شده از سوی فرودگاه شهید هاشمی‌نژاد مشهد در حال حاضر پروازها در این فرودگاه محدودیت خاصی ندارند و طبق برنامه انجام می‌شود.

اطلاعات این فرودگاه نشان می‌دهد در طول دقایقی که از زلزله اخیر گذشته چه پروازهای ورودی و چه پروازهای خروجی بدون هیچ مشکلی انجام شده‌اند.

همچنین وضعیت حرکت قطارها از مقصد یا به مبدا مشهد نیز بدون مشکل در جریان است.

صادق سکری – مدیر روابط عمومی شرکت راه‌آهن – با اعلام این خبر به ایسنا گفت: در حال حاضر هیچ مشکلی برای حرکت قطارها وجود ندارد و راه‌آهن مشهد مانند روزهای عادی به کار خود ادامه می‌دهد.

به گفته وی، حتی در صورت نیاز برای امدادرسانی یا مدیریت شرایط پس از زلزله نیز راه‌آهن آمادگی آن را خواهد داشت تا همکاری‌های لازم را با دستگاه‌های فعال انجام دهد.

بنابر اعلام روابط عمومی اورژانس کشور، تعداد مصدومان زلزله امروز خراسان رضوی، به 11 تن رسید.

31 پس‌لرزه در خراسان رضوی/ 2 فوتی تا این لحظه

معاون عملیات امداد و نجات جمعیت هلال احمر گفت: تعداد فوتی‌های زلزله امروز خراسان رضوی تا این لحظه به دو تن رسیده است.

شاهین فتحی به ایسنا گفت: تا کنون 31 پس‌لرزه در مناطق تحت تاثیر زلزله در استان خراسان رضوی ثبت شده است.

وی گفت: متاسفانه تا این لحظه دو تن جان خود را از دست داده‌اند.

 


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۱۲۴
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *