راه‌اندازی پردیس ویژه خدمات قضایی در دست بررسی است

دسته: رویداد حقوقی
بدون دیدگاه
سه شنبه - ۱۸ آبان ۱۳۹۵


راه‌اندازی پردیس ویژه خدمات قضایی در دست بررسی است

حجت الاسلام والمسلمین شهریاری خبر داد:

راهاندازی پردیس ویژه خدمات قضایی در دست بررسی است

556222356

حجتالاسلام حمید شهریاری ظهر دیروز در دومین همایش مدیران دفاتر خدمات الکترونیک قضایی سراسر کشور با اشاره به ایده تشکیل دفاتر خدمات الکترونیک قضایی اظهار داشت: وقتی این ایده مطرح شد با استقبال همراه نبود و میگفتند اینیک کار تخصصی است که در ادامه فعالیت مشترک ایده سهجانبه گرایی مطرح شد که شامل قوه قضاییه، بخش خصوصی و است.

وی بیان کرد: درگذشته نیروهای زیادی برای رسیدگی به شکایات مردمی فعال بودند، اما اکنون تعداد نیروی انسانی فعال به 4 نفر کاهش‌یافته است. تشکیل کمیسیونهای چهارگانه را داشتیم که خود کمیسیونها اداره‌کننده کانون هستند و تدوین آئین‌نامه، بازرسی نظارت، تشکیل هیئت بدوی و تجدیدنظر، برگزاری دوره‌‌های مجازی و حضوری، بازرسی دوره‌ای، تدوین منشور اخلاقی و بررسی مسائل مالیاتی است.

شهریاری بیان کرد: در ماده 655 شاهکار نگارشی قانونی را داشتیم و به سمت اصلاح قانون رفتیم و دراین ماده به تمام اشیاء الکترونیکی اعتبار دادیم و دوست داشتیم به‌ کل افعال الکترونیکی هم مانند شهادت دادن اعتبار دهیم که نشد و نگران تبعات منفی آن بودیم که پیگیری این کار را در مراحل بعد خواهیم داشت.

وی خاطرنشان کرد: از اول مهرماه ابلاغ خدمات الکترونیکی در دستگاه قضایی داده‌شده و درگذشته ابلاغ کاغذی با مشکلاتی همراه بود.

حجت‌الاسلام شهریاری اظهار داشت: به مدیران دفاتر توصیه‌ می‌کنم که از کارکنانی متخصص و باتجربه استفاده کنند و توقع مردم از شما ارائه خدمات برخط و بدون تأخیر است و بخشی از مشکلات که مربوط به سامانه است را هم پیگیری می‌کنیم و مشکلات اینترنتی را هم با راه‌اندازی سیم‌کارت ویژه مدیران دفاتر و شبکه عدالت برطرف می‌کنیم.

وی گفت: یکی از مهم‌ترین مسائل رعایت استانداردها است که این مهم در بازه‌های زمانی معین‌شده ارزیابی می‌شود و با مجموعه‌ای که در رعایت استانداردها کوتاهی کرده باشد طبق قانون برخورد می‌شود. پیشنهاد می‌کنم سامانه اشتراک‌گذاری در کانون راه‌اندازی شود و نسبت به پخش اطلاعات موردنیاز مردم در حوزه قضایی در کانون در قالب یک کلیپ تصویری پخش شود تا مردم هم با نحوه این فعالیتها آشنا شوند.

حجت‌الاسلام شهریاری افزود: مطالبه اصلی در قالب یک برنامه سه‌ساله است تا اهداف و نوع کمکهایش به مردم و دفاتر قضایی را مشخص کند و در هر سه سال یک برنامه جدید می‌خواهیم.

معاون آمار و اطلاعات قوه قضاییه تصریح کرد: مهم‌ترین خواسته‌های معاونت آمار، فناوری و اطلاعات قوه قضاییه از مدیران دفاتر خدمات الکترونیک قضایی سراسر کشور شامل نظارت بر چک‌لیستها به‌صورت مستمر، برگزاری جلسات توجیهی با قضات و معاون فناوری استان هر 6 ماه یک‌بار، آموزش مستمر کارکنان دفاتر، ارزیابی دفاتر و معرفی 3 دفتر برتر در هرسال، رصد مستمر کاراییها، راه‌اندازی دفاتر مشاوره حضوری، اینترنتی و تلفنی، ارائه برنامه‌های مدون در جهت گسترش خدمت‌رسانی بهتر و بیشتر در آینده‌ای نزدیک بوده و قطعاً برای این دفاتر آینده‌ای روشن و موفق پیش‌بینی می‌کنیم.

منبع: داد ایران


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۶۸
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *