راهپیمایی گسترده علیه ترامپ در روز ملی «رؤسای جمهور آمریکا»

دسته: غیر حقوقی
بدون دیدگاه
چهارشنبه - ۴ اسفند ۱۳۹۵


راهپیمایی گسترده علیه ترامپ در روز ملی «رؤسای جمهور آمریکا»

راهپیمایی گسترده علیه ترامپ در روز ملی «رؤسای جمهور آمریکا»

 

 

472164817

مخالفان دونالد ترامپ همزمان با روز ملی “رؤسای جمهور آمریکا” در سراسر این کشور به خیابان آمدند و با شعارهایی علیه رئیسجمهوری آمریکا، روز “رئیسجمهوری من نیست” برگزار کردند.

مخالفان دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا این هفته هم در سراسر آمریکا یک سری اعتراضات و تجمعات علیه او برگزار کردند. آمریکاییها دوشنبه هم‌زمان با 20 فوریه که در آمریکا روز ملی رؤسای جمهور ایالات‌متحده نام‌گذاری شده، به خیابان آمدند و شعار ترامپ “رئیس‌جمهوری من نیست” سر دادند.

این اعتراضات در ۲۹ شهر از جمله نیویورک،‌ شیکاگو و لس‌آنجلس برگزار شد. مخالفان رئیس‌جمهوری آمریکا و سیاستهای دولت او شعارهایی در حمایت از حقوق زنان، مهاجران و تغییرات آب و هوایی نیز سر دادند.

اولگا لکسل،‌ یکی از سازمان‌دهندگان اعتراضات در لس‌آنجلس، شیکاگو و نیویورک است که می‌گوید هدفشان این است که به ترامپ بگویند بسیاری از مردم مخالف سیاستها و دستورهای اجرایی “مضحک” او هستند. او تأکید کرد: خیلی‌ از مردم عصبانی هستند چرا که باور دارند ترامپ رأی مردمی به دست نیاورده اما همانند کسی حکومت می‌کند که انگار اکثریت آرا را کسب کرده است.

معترضان در نیویورک پلاکاردهای “خیر” به دست داشتند و برخی از معترضان لباسهایی با نوشته “رئیس‌جمهوری من نیست” و “منتخب اما نه برگزیده” به تن داشتند. صدها معترض هم‌چنین در شهرهای پورتلند ایالت مین، فیلادلفیای ایالت پنسیلوانیا و شهر آتلانتا در ایالت جورجیا به خیابانها آمدند.

معترضان ضد ترامپ در لس‌آنجلس شعار “ممنوعیت نه، دیوار نه” سر دادند. هم‌چنین پلیس آمریکا در شهر پورتلند با معترضانی که یک خیابان‌ را مسدود کرده بودند، درگیر شد. در نیویورک هزاران تن از معترضان در نزدیکی هتل بین‌المللی ترامپ تجمع کردند. منبع: ایسنا


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۲۱
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *