رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح:
سال 88 یک پرونده هم از شکایت‌های خیابانی به دادگاه نرفت

دسته: گزارش حقوقی
بدون دیدگاه
سه شنبه - ۵ مرداد ۱۳۹۵


رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح:
سال 88 یک پرونده هم از شکایت‌های خیابانی به دادگاه نرفت

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح:
سال 88 یک پرونده هم از شکایت‌های خیابانی به دادگاه نرفت

رئیس سازمان قضائی نیروهای مسلح با اشاره به حوادث سال 88 با بیان این‌که «با هدایتی ارزشمندانه و هوشیاری مردم از فتنه بوجود آمده گذر کردیم»، 
گفت: 
قریب به 200 پرونده از سطح خیابان‌ها به سازمان شکایت شده بود که همه در یک شعبه رسیدگی و در دادسرا بررسی و مختومه شد و یک پرونده به دادگاه نرفت.
به گزارش ایسنا، شکرالله بهرامی در مراسم معارفه دادستان جدید نظامی استان تهران، با اشاره به بیانات امام (ره) درباره ضرورت حفظ انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد:

انقلاب اسلامی در دست ما امانت است و پیرو فرمایش حضرت امام (ره) حفظ این امانت از نماز هم واجب‌تراست که باید در این امر کوشا باشیم.
وی ادامه داد:
سازمان قضائی سازمانی در خدمت نیروهای مسلح است و جایگاهی دارد که خدای متعال عنایت کرده با رهبری‌های مقام معظم رهبری رسالت خود را انجام دهد.
سال 88 من متصدی دادستانی نظامی تهران شدم که با یک فتنه سنگین روبرو شدیم.
 اگر رهبری ارزشمند مقام معظم رهبری و هوشیاری مردم نبود، مشکلات اساسی ایجاد می‌شد. هوشیاری مردم و بردباری رهبر و رهبری ارزشمند ایشان باعث شد از آن مقطع به خوبی عبور کنیم.
پرونده‌هایی در سازمان مطرح شد که آن پرونده‌ها به خوبی تدبیر شد، مشارکت شد و آنچنان از آن عبور کردیم که امروز خداوند را 
شاکریم. 
‌200 پرونده از سطح خیابان‌ها به سازمان شکایت شد که در یک شعبه رسیدگی و یک معاون اظهارنظر کرد ولی به دادگاه نرفت.
البته دو یا سه پرونده مطرح و ختم به خیر شد.
وی افزود: برای این‌که در امر انتخابات مشکلی بوجود نیاید قبل از انتخابات همکاران به تمام کلانتری‌ها رفتند،‌ تذکرات لازم را دادند و در دو مرحله انتخابات یک تخلف نظامی هم نداشتیم. رئیس سازمان قضائی نیروهای مسلح با بیان این‌که «آگاه‌سازی و پیشگیری از وقوع جرم را سرلوحه کار خود قرار دادیم»، گفت: ما همکاری و تعامل دوسویه‌ای با نیروهای مسلح داریم.
 در دادسرای نظامی تهران هنگامی که قاضی پرونده‌ای را می‌گیرد همراهی ندارد. طرحی را برای ارجاع به ضابط طراحی کردیم که پرونده‌هایی که از نیروهای مسلح در رابطه با فرار از خدمت به آن جا ارجاع و ثبت می‌شد، معاون دادسرای نظامی تهران این پرونده‌ها را به یگان‌ها باز می‌گرداند. افرادی دستگیر شدند. بیش از 45 هزار پرونده در طول این مدت از سال 88 تا به امروز در سازمان قضائی نیروهای مسلح ثبت و بیش از نصف آن‌ها به نتیجه رسید.
وی اضافه کرد: برنامه‌ریزی دقیق و تلاش بصیرانه همراه با اقتدار عالمانه به منظور ایجاد قوه قضائیه‌ای صددرصد انقلابی از جمله برنامه‌هایی است که پیگیر آن هستیم.
وی اظهار کرد: تعامل با سازمان قضائی نیروهای مسلح به گونه‌ای ایجاد شده که فرماندهان فکر می‌کنند اینجا خانه خودشان است. سازمان قضائی نیروهای مسلح برای تقویت فرماندهی است نه تضعیف آن‌ها. در رابطه با رسیدگی به پرونده‌های امنیتی پنج شعبه اختصاص دادیم که قسمت حفاظت‌های نیروهای مسلح و حفاظت اطلاعات‌ ارتباط تنگاتنگی با دادستانی و این شعب دارند که این مسائل با کمک حفاظت‌ها رسیدگی شود.
منبع: ایسنا

نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۱۹
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *