رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس بازپروری زنان آسیب‌دیده از اولویتهای کمیسیون اجتماعی مجلس است

دسته: حقوق و اجتماع
بدون دیدگاه
دوشنبه - ۹ اسفند ۱۳۹۵


رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس بازپروری زنان آسیب‌دیده از اولویتهای کمیسیون اجتماعی مجلس است

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس بازپروری زنان آسیبدیده از اولویتهای کمیسیون اجتماعی مجلس است

 

 

881732943

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه این کمیسیون نگاه عمیق و دقیقی به زنان در برنامه ششم توسعه داشته است، گفت: بازپروری زنان آسیبدیده از اولویتهای کمیسیون اجتماعی مجلس است.

سلمان خدادادی افزود: در ارتباط با نگاه به بانوان با توجه به سیاستهای ابلاغی مقام معظم رهبری در خصوص خانواده، در همه زمینه‌ها به‌ویژه در برنامه ششم توسعه نگاه عمیق و دقیقی به این قشر داشتیم.

وی ادامه داد: کمیسیون اجتماعی در سال 95 دو مصوبه در رابطه با بانوان داشت که یکی کاهش ساعت کار خانمهای شاغل با فرزند زیر 6 سال یا فرزند صعب‌العلاج یا معلول بود.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با بیان ایراد شورای نگهبان به این مصوبه، اضافه کرد: در بخش خصوصی نمی‌توانستیم آنان را مجاب کنیم و این طبیعی بود؛ اما با کارشناسان دولت بیش از 20 جلسه کارشناسی برگزار و راه‌حلی پیدا کردیم که در نهایت به تأیید شورای نگهبان رسید.

خدادادی مورد دیگر مصوبه در خصوص زنان در برنامه ششم توسعه را بازنشستگی 20 سال خدمت عنوان کرد و گفت: شورای نگهبان نسبت به این مصوبه هم ایراد گرفت که رئیس مجلس و بنده در مجمع تشخیص حضور یافتیم و راه‌حل میانبر ارائه کردیم.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در رابطه با بازپروری خانمهای آسیب‌دیده، اظهار کرد: سرکشیهایی در استانهای مختلف کشور به همراه سازمان بهزیستی، کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمانهای مردم‌نهاد انجام شد و این بازدیدها مصوبات خوبی هم داشت تا این دسته از زنان تحت پوشش قرار گیرند. وی اضافه کرد: به همین منظور در تبریز مجموعه خوبی برای بازپروری زنان ساخته شد و حتی برای آنان اشتغال ایجادشده و این خانمها بعد از بازپروری و اشتغال، به خانواده‌های خود برمی‌گردند.

خدادادی با تأکید بر نگاه بسیار عمیق در جهت اصلاح و بازپروری خانمها و اولویتها در کمیسیون اجتماعی مجلس، خاطرنشان کرد: اگر نتوانیم در این مسیر موفق باشیم، در جای دیگر هم نمی‌توانیم به موفقیت دست‌یابیم. بر اساس آمارها، 25 مرکز بازپروری و 31 مرکز به‌عنوان خانه سلامت برای دختران فراری در سازمان بهزیستی کشور وجود دارد.

مرکز بازپروری به محلی اطلاق می‌شود که طبق وظایف قانونی محوله، دختران و زنان در معرض آسیبهای اجتماعی و زنان آسیب‌دیده اجتماعی (ویژه) را نگهداری و به‌صورت غیر شبانه‌روزی تحت پوشش داشته و از طریق ارائه خدماتی نظیر مددکاری اجتماعی، روانشناسی، آموزشهای فنی و حرفه‌ای و فرهنگی زمینه‌های بازگشت به زندگی سالم را از طریق پیوند مجدد با خانواده، آموزش و ایجاد اشتغال و کسب درآمد مشروع، ازدواج و تشکیل خانواده فراهم آورده و در تأمین حداقل نیازهای اقتصادی و حل مسایل و مشکلات یاری می‌کند.

منبع: ایرنا


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۵۹
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *