رئیس قوه قضاییه و مسؤولان عالی قضایی با حضور در مرقد مطهر امام راحل با آرمانهای بنیان‌گذار جمهوری اسلامی تجدید میثاق کردند

دسته: رویداد حقوقی
بدون دیدگاه
شنبه - ۱۶ بهمن ۱۳۹۵


رئیس قوه قضاییه و مسؤولان عالی قضایی با حضور در مرقد مطهر امام راحل با آرمانهای بنیان‌گذار جمهوری اسلامی تجدید میثاق کردند

رئیس قوه قضاییه و مسؤولان عالی قضایی با حضور در مرقد مطهر امام راحل با آرمانهای بنیانگذار جمهوری اسلامی تجدید میثاق کردند

668666970

آیتالله آملی لاریجانی در حاشیه این مراسم در جمع خبرنگاران با گرامیداشت فرارسیدن ایامالله دهه فجر و بزرگداشت یاد و خاطره امام راحل (ره) تصریح کرد: انقلاب اسلامی ایران یک انقلاب بیبدیل بود که با رهبریهای داهیانه حضرت امام خمینی قدس الله نفسه الزکیه، مجاهدت مجاهدان و ایثار ایثارگران به پیروزی رسید.

رئیس قوه قضاییه افزود: شاخصه مهم انقلاب اسلامی که جمهوری اسلامی نیز در همین چارچوب تبلوریافته، مردم‌سالاری و اسلامیت است. در نظام جمهوری اسلامی که منادی عدالت و آزادی واقعی بشر است نه آزادی مورد ادعای لیبرال دموکراسی، وظایف خطیری بر عهده قوه قضاییه نهاده شده است.

آیت‌الله آملی لاریجانی با برشمردن وظایف دستگاه قضایی، گسترش عدالت و آزادیهای مشروع، احیای حقوق عامه، رسیدگی عاجل به پرونده‌ها و برخورد قاطع با مفسدان را از جمله مهم‌ترین این وظایف دانست و اظهار کرد: همه مسؤولان قضایی در کنار مضجع نورانی امام راحل (ره) ضمن تجدید میثاق با آرمانهای ایشان اعلام می‌کنیم که آن‌چه در توان داریم در راستای تحقق این آرمانها به میدان می‌آوریم و تاکنون نیز همین‌گونه بوده است.

رئیس قوه قضاییه با تأکید بر مقابله قاطعانه دستگاه قضایی با انواع مفاسد به‌ویژه مفاسد اقتصادی و در کنار آن ایجاد محیطی امن برای کسانی که فعالیت اقتصادی سالم انجام می‌دهند، خاطرنشان کرد: رسیدن به قله نهایی در این مسیر، نیاز به تلاش و ایثار همه مسؤولان  دارد.

آیت‌الله آملی لاریجانی بابیان این‌که دستگاه قضایی طبعاً محدودیتهایی برای ایفای وظایف خود دارد، اطمینان داد که همه مسؤولان قضایی در جهت فعلیت بخشیدن به آرمانهای امام راحل (ره) و انقلاب اسلامی، در حد مقدورات، تمام تلاش خود را به کار خواهند گرفت.

رئیس قوه قضاییه، ابراز امیدواری کرد که این تلاشها مورد رضای حق‌تعالی باشد و موجبات رضایت هم‌وطنان را نیز فراهم سازد.

آیت‌الله آملی لاریجانی هم‌چنین تصریح کرد: ارشادات مقام معظم رهبری و حمایتهای ایشان، همواره راهگشای قوه قضاییه در مسیر انجام وظایف قانونی بوده است و ما همواره قدردان رهبر معظم انقلاب هستیم.

 آیت‌الله آملی لاریجانی و مسؤولان عالی قضایی پس از این مراسم بر سر مزار شهیدان بهشتی، رجایی و باهنر و سایر شهدای هفتم تیر حضور یافتند و با قرائت فاتحه، یاد و خاطره شهدای انقلاب را گرامی داشتند. منبع: داد ایران

 


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۱۶
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *