دولت درباره حق بیمه زندانیان چیزی ابلاغ نکرده است

دسته: رویداد حقوقی
بدون دیدگاه
شنبه - ۱۴ اسفند ۱۳۹۵


دولت درباره حق بیمه زندانیان چیزی ابلاغ نکرده است

رییس سازمان زندانها:

دولت درباره حق بیمه زندانیان چیزی ابلاغ نکرده است

 

اصغر جهانگیر در گفتگو با مهر در رابطه با آخرین وضعیت حق بیمه زندانیان، گفت: هنوز از سمت دولت چیزی به ما ابلاغ نشده است.

وی در خصوص پیگیری این موضوع از سوی دستیار ویژه رئیس‌جمهور، گفت: پیشنهاد دهنده بیمه شدن زندانیان، سازمان زندانها بود و البته پیگیر این موضوع هم خواهیم بود.

رئیس سازمان زندانها با بیان این‌که زندانی هم‌چون شهروند عادی است، گفت: معتقدیم که زندانی هم شهروند است و لذا باید همه حقوقی که بیرون از زندان وجود دارد، زندانیان هم داشته باشند. همه این حقوق به جز آزادی قابل طرح است زیرا آزادی زندانی باید در زندان محدود شود.

جهانگیر با تأکید بر این‌که سلامت زندانی نباید به خطر بیفتد، اظهار کرد: با توجه به این‌که زندانی هم حقوقی دارد و از حقوق شهروندی برخوردار است، نباید سلامت و بهداشت زندانی به خطر بیافتد. رئیس سازمان زندانها افزود: زندانیانی داشتیم که در بیرون از زندان، حق بیمه پرداخت می‌کردند اما به محض بازداشت و ورود به زندان و توقف در پرداخت بیمه، بیمه‌گذار بیمه زندانی را قطع کرد و زندانیان از حق بیمه و داشتن دفترچه بیمه منع می‌شوند به همین دلیل پرداخت هزینه‌های درمان برای زندانیان، آزاد می‌شود.

وی اظهار کرد: توقع و انتظار خاصی از سازمان تأمین اجتماعی و بیمه‌ها نداریم و امیدواریم هرچه زودتر طرح بیمه شدن زندانیان اجرا شود.

پیش از این الهام امین‌زاده، دستیار ویژه رئیس‌جمهور در امور شهروندی از پیگیری بیمه شدن زندانیان خبر داده و گفت: با شخص دکتر ربیعی در رابطه با بیمه شدن زندانیان مذاکرات متعددی داشتم و قرار شد در صورت تأمین منابع مالی، طرح بیمه شدن زندانیان اجرا شود. منبع: حمایت

 


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۳۸
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *