دستگاه قضایی از اقدامات شرعی و قانونی پلیس حمایت میکند

دسته: رویداد حقوقی
بدون دیدگاه
جمعه - ۱۶ مهر ۱۳۹۵


دستگاه قضایی از اقدامات شرعی و قانونی پلیس حمایت میکند

رئیس کل دادگستری خراسان رضوی

دستگاه قضایی از اقدامات شرعی و قانونی پلیس حمایت میکند

حجت الاسلام والمسلمین مظفری در مراسم تقدیر از فرماندهان انتظامی، پلیس را از ارکان نظم، امنیت و آرامش جامعه دانست و بر حمایت مجموعه قضایی از این خدمات تأکید کرد.

 به نقل از روابط عمومی و ارتباطات دادگستری خراسان رضوی، حجت الاسلام والمسلمین مظفری که در نشست کمیته تعامل راهبردی نیروی انتظامی و دادگستری در مشهد سخن میگفت ضمن تسلیت ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان، افزود: پلیس از ارکان نظم، امنیت و آرامش جامعه است و در جامعه اسلامی مردم باید احساس امنیت و آرامش مطلوبی داشته باشند تا همواره در مسیر رشد، تعالی و پیشرفت گام بردارند.

وی گفت: هر نظام سیاسی به دنبال اقتدار و اعمال حاکمیت مطلوب است و نظام ما نیز بر اساس آموزههای دینی حرکتی انقلابی را آغاز کرده و انشاءالله با هدایتهای مقام معظم رهبری «مدظله العالی» و پایمردی مردم، این حرکت مقدس ادامه خواهد داشت و آنچه دراین زمینه باید ملاک عمل باشد رعایت موازین شرعی و قانونی است که در منویات، فرمایشات و فرمانهای مقام معظم رهبری «مدظله العالی» متجلی است.

رئیس شورای قضایی خراسان رضوی التزام به قانون را بسیار مهم دانست و افزود: در نظام دینی، ما از دو جنبه مسئولیت داریم، هم از جنبه دینی و شرعی و هم از جنبه قانونی، بنابراین آحاد جامعه نیز باید به این مهم توجه داشته باشند.

وی نقش پلیس در جامعه را بسیار مهم دانست و افزود: در جامعه اسلامی پلیس الزامات شرعی و قانونی دارد و نیروی انتظامی، باید در جامعه نماد دیانت، اخلاق و قانون مداری باشد که بحمدالله در سایه نظامات موجود تحت فرمان رهبری معظم شاهد تلاش گسترده دراین زمینه هستیم و موفقیت های ناجا را رقمزده است.

حجت الاسلام والمسلمین مظفری شجاعت، سلامت، قانون مداری و شرع محوری را از ویژگیهای شاخصی دانست که پلیس، می بایست به آن متخلق باشد و افزود: مردم ما همانگونه که مقام معظم رهبری نیز فرمودند انتظارات بسیار بالایی به ویژه درزمینه حفظ نظم و امنیت و آرامش جامعه اسلامی دارند.

رئیس کل دادگستری خراسان رضوی خاطرنشان کرد: مردم از پلیس انتظار دارند با مظاهر علنی فساد و بیدینی برخورد کنند و دستگاه قضایی نیز از اقدامات شرعی و قانونی پلیس قاطعانه حمایت کرده و خواهد کرد. وی با تسلیت مجدد ایام سوگواری امام حسین (ع)، از تمامی هیأتهای مذهبی و مردم خواست تا همچون گذشته مسائل شرعی و الزامات قانونی را رعایت کنند.

منبع: میزان


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۲۱
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *