در نشست معاون پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه و رئیس پلیس ناجا مطرح شد :
لزوم حساس شدن دستگاههای مسوول نسبت به آسیبهای اجتماعی

دسته: رویداد حقوقی
بدون دیدگاه
سه شنبه - ۵ مرداد ۱۳۹۵


در نشست معاون پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه و رئیس پلیس ناجا مطرح شد :
لزوم حساس شدن دستگاههای مسوول نسبت به آسیبهای اجتماعی

در نشست معاون پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه و رئیس پلیس ناجا مطرح شد :
لزوم حساس شدن دستگاههای مسوول نسبت به آسیبهای اجتماعی

محمدباقر الفت در دیدار با رییس پلیس پیشگیری ناجا با اشاره به اقدامات و دستاوردهای مطلوب ناجا در برخورد و کاهش آسیبهای اجتماعی گفت: بر اساس قانون اساسی اقدام مناسب برای پیشگیری از وقوع جرم و اصلاح مجرمان از جمله وظایف قوه قضاییه است.
وی ادامه داد:
مهمترین دستاورد این معاونت افزایش توجه و حساسیت مدیران کشور به مباحث پیشگیرانه در جامعه بوده است. الفت اضافه کرد: چگونگی، کیفیت همکاری و تعامل با دستگاههایی که برنامه‌های پیشگیری را در دستور کار خود قرار داده‌اند، توجه و پرداختن به مباحثی که مورد نظر رهبر معظم انقلاب در حوزه آسیبهای اجتماعی است، از دیگر اهداف و برنامه‌های پیش روی این معاونت به شمار می‌رود. وی اضافه کرد:
رهبر معظم انقلاب پرداختن به چهار مورد طلاق، اعتیاد، حاشیه‌نشینی و امنیت اخلاقی را مورد تاکید ویژه قرار دادند که رسیدگی به این موارد در اولویت کار دستگاههای اجرایی فعال در امور اجتماعی است.
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه اضافه کرد: رهبر معظم انقلاب توجه به عمق و گستردگی آسیبها، انجام کارهای فوق‌العاده و تلاش مضاعف، نقش‌آفرینی همه دستگاهها در امور اجتماعی و انجام وظایف با حساسیت ویژه از سوی دست‌اندرکاران به ویژه معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه را مورد تاکید قرار دادند.
الفت تاکید کرد: پاسخگویی به مطالبات مقام معظم رهبری نیازمند همکاری و تعامل بیش از پیش نیروی انتظامی و قوه قضاییه است.
آموزش همگانی یکی از راهکارهای اساسی پیشگیری اجتماعی
سردار محمد شرفی رییس پلیس پیشگیری ناجا نیز در این دیدار، اقدامات ایجابی را مهمتر از اقدامات سلبی عنوان کرد و گفت:
آموزش همگانی و مشارکت عمومی شهروندان از اقدامات ایجابی پلیس محسوب می‌شود.
وی با اشاره به تعامل مثبت نیروی انتظامی و قوه قضاییه، گفت: نیروی انتظامی به صورت تمام وقت در حوزه تهدیدها و چالشهای موجود در زمینه آسیب های اجتماعی ورود پیدا کرده و با استفاده از ساز و کارهای فرهنگی و اجتماعی به دنبال حل و کاهش معضلات اجتماعی است.
شرفی افزود: نیروی انتظامی در هر لحظه آماده ارائه خدمت و پاسخگویی مطلوب به مطالبات مردمی است و قوه قضاییه نیز می‌تواند در موضوعات مهمی مانند مبارزه با آسیبهای اجتماعی کمکهای لازم را انجام دهد. وی ادامه داد: امروزه موضوعاتی در حوزه آسیبهای اجتماعی وجود دارد که سبب نگرانی مقام معظم رهبری و مسئولان کشور شده، لازم است آسیبهای اجتماعی با جدیت پیگیری تا از افزایش آنها جلوگیری شود.
رییس پلیس پیشگیری ناجا با بیان اینکه اقدامات سلبی پلیس ویژه برخورد با قاچاقچیان، سارقان و مجرمان سابقه دار است، اقدامهای ایجابی پلیس را مهمتر از اقدامهای سلبی عنوان کرد و افزود:
آموزش همگانی و مشارکت عمومی شهروندان از اقدامات ایجابی پلیس محسوب 
می‌شود. سردار شرفی با تاکید بر اینکه ایجاد و توسعه امنیت به تنهایی بر عهده پلیس نیست، اضافه کرد: مردم در تامین امنیت مطلوب سهم مهمی دارند و پلیس برای تامین امنیت نیازمند مشارکت و همکاری مردم است.

وی، پلیس را در خط مقدم برخورد با ناهنجاریهای اجتماعی معرفی و خاطرنشان کرد: پلیس آخرین نهاد در خط حرکتی برخورد با ناهنجاریها بوده و در راستای نهادینه کردن امنیت در لایه‌های مختلف جامعه در فرهنگ‌سازی و پیشگیری از جرم موثر است.
این مقام ارشد انتظامی با اشاره به اینکه برقراری نظم و امنیت مطلوب با پیشگیری اجتماعی تحقق پیدا می‌کند، گفت: آموزش همگانی یکی از راههای اساسی تحقق پیشگیری اجتماعی است.
وی ادامه داد: آموزش همگانی از راههای اساسی تحقق پیشگیری اجتماعی است، پلیس نهادی است که توانسته در حوزه فرهنگ منشأ اثراث موثری در جامعه باشد در این راستا نگاه ما بر این مبنا است که موضوعهای اجتماعی را نباید تبدیل به مسائل امنیتی کرد. رییس پلیس پیشگیری ناجا با تاکید براینکه اجرای صحیح ماموریت و خدمت به مردم راهبرد مهم پلیس است، گفت:
پلیس با همراهی مردم و دستگاههای مختلف از تمام امکانات موجود برای مقابله با ناهنجاریها استفاده می‌کند. منبع: حمایت

نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۵۲
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *