در بیش از ۹۰ دانشگاه؛ حلقه‌های وساطت ازدواج دانشجویی فعال شدند

دسته: دانشجوی حقوق
بدون دیدگاه
چهارشنبه - ۲۴ شهریور ۱۳۹۵


در بیش از ۹۰ دانشگاه؛ حلقه‌های وساطت ازدواج دانشجویی فعال شدند

در بیش از ۹۰ دانشگاه؛ حلقه‌های وساطت ازدواج دانشجویی فعال شدند

879111857

معاون فرهنگی و سیاسی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاهها از فعال شدن حلقه‌های وساطت ازدواج دانشجویی در دانشگاهها خبر داد.
میر مجید سید قریشی صبح امروز در نشستی مطبوعاتی در خصوص ازدواجهای دانشجویی گفت: یکی از دغدغه‌های نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاهها افزایش مهارت دانشجویی در حوزه خانواده و انتخاب همسر مناسب است.وی ادامه داد: بر همین اساس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاهها حدود ۲۰ سال است که دوره‌های ویژه‌ای را برای زوجهای دانشجویی در جهت فرهنگ‌سازی برای ازدواج آسان و پایدار دانشجویی برگزار می‌کند.معاون فرهنگی و سیاسی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاهها ادامه داد: زندگی دانشجویانی که دراین دوره‌ها شرکت می‌کنند، نسبت به سایر زوجها که دانشجو نیستند، از پایداری بیشتر برخوردار است.
آمار طلاق ازدواجهای دانشجویی طی ۶ سال گذشته
وی افزود: آماری از ثبت‌احوال کشور در مورد طلاق زوجهای دانشجو طی ۶ سال گذشته به دفتر نهاد ارائه‌شده است که بر اساس آن از ۴۰۰ هزار ازدواج دانشجویی تنها ۳.۵ درصد به طلاق منجر شده است.
قریشی اضافه کرد: آموزشهای قبل از ازدواج موجب ارتقاء مهارت در دانشجویان شده و نقش مهمی در پایداری ازدواج آنها دارد.
آغاز ثبت‌نام بیستمین مراسم ازدواج دانشجویی
معاون فرهنگی و سیاسی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاهها اظهار کرد: از ۲۲ شهریورماه ثبت‌نام بیستمین مراسم ازدواج دانشجویی آغازشده است.
فعال شدن دفاتر حلقه‌های وساطت ازدواج دانشجویی
وی ادامه داد: بیش از ۹۰ دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاهها حلقه‌های وساطت ازدواج دانشجویی راه‌اندازی کرده‌اند که دراین دفاتر، مشاوره لازم را به دانشجویان ارائه می‌دهند و همچنین اگر دانشجویی برای انتخاب مناسب همسر با مشکل مواجه باشد، فرد مناسبی را به وی معرفی می‌کنند.
شرکت ۶۵۰ زوج اساتید در ازدواج دانشجویی
معاون فرهنگی و سیاسی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاهها همچنین به ازدواج اساتید اشاره کرد و گفت: سال گذشته ۶۵۰ زوج از اساتید در برنامه ازدواج دانشجویی شرکت کرده‌اند منبع: مهر


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۹۸
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *