درخواست عفو بین‌الملل از اسد برای بازدید ناظران بین‌المللی از زندان صیدنایا

دسته: حقوق در سایر جوامع
بدون دیدگاه
یکشنبه - ۱ اسفند ۱۳۹۵


درخواست عفو بین‌الملل از اسد برای بازدید ناظران بین‌المللی از زندان صیدنایا

درخواست عفو بینالملل از اسد برای بازدید ناظران بینالمللی از زندان صیدنایا

879585954

عفو بینالملل از رئیسجمهوری سوریه خواست تا اجازه بازدید از زندان صیدنایا در حومه دمشق را به ناظران بینالمللی بدهد. این درخواست در پی ادعاهای اخیر مبنی بر اعدام هزاران تن در این زندان دولتی مطرحشده است.

به نقل از سایت اینترنتی النشره، فیلیپ لوتر، مدیر برنامه‌های خاورمیانه و شمال آفریقای عفو بین‌الملل گفت: بشار اسد، رئیس‌جمهوری سوریه بارها در مصاحبه‌های خود تلاش کرده اعتبار و گزارشهای عفو بین‌الملل ازجمله درباره زندان صیدنایا را نادرست جلوه دهد اما وی در عین‌حال اذعان کرد که از زندان نظامی صیدنایا بازدید نکرده است و هیچ اطلاعاتی در خصوص واقعیت اوضاع در آنجا ارائه نداد. وی تأکید کرد: اگر اسد مسأله‌ای برای پنهان کردن ندارد، باید هرچه سریع‌تر ترتیبی بدهد که ناظران بین‌المللی امکان حضور در زندان مذکور و تمامی بازداشتگاههای دیگر در سوریه را داشته باشند. عفو بین‌الملل در گزارشی مدعی شد که بین 5 تا 13 هزار زندانی سوری که بیشترشان مخالفان غیرنظامی بوده‌اند در مقطع زمانی 2011 تا 2015 در داخل این زندان بدون محاکمه عادلانه اعدام شده‌اند.

فیلیپ لوتر تصریح کرد که اسد باید تعداد اعدامهای صورت گرفته در آن زندان را اعلام کند.این مقام سازمان عفو بین‌الملل از دولت روسیه نیز خواست تا از نفوذ خود بر مسؤولان سوری استفاده کند تا دولت دمشق را به این سمت سوق دهد که به ناظران بین‌المللی اجازه بازدید از زندانها و بازداشتگاهها در سوریه را بدهد.بشار اسد در مصاحبه‌ای به گزارش عفو بین‌الملل درباره اعدامها واکنش نشان داد و گفت: شرم‌آور است که سازمان عفو بین‌الملل گزارشی را بدون شواهد منتشر می‌کند. گزارشهای که این سازمان منتشر می‌کند باعث می‌شود که اعتبار و صداقت آن موردشک و تردید قرار بگیرد. این سازمان همواره جانب‌دارانه و به‌صورت سیاسی عمل می‌کند. منبع: ایسنا


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۲۵
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *