درخواست رسیدگی خارج از نوبت به لایحه قضا زدایی

دسته: رویداد حقوقی
بدون دیدگاه
یکشنبه - ۲۳ آبان ۱۳۹۵


درخواست رسیدگی خارج از نوبت به لایحه قضا زدایی

معاون حقوقی و پارلمانی وزیر دادگستری   خبر داد:

درخواست رسیدگی خارج از نوبت به لایحه قضا زدایی

میر کوهی گفت: با توجه به اجماع اعضای کمیسیون مبنی بر مؤثر بودن لایحه قضا زدایی تعیین تکلیف و درنهایت تصویب این لایحه در دستور کار جدی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس قرار دارد.

182351216

«عبدالعلی میر کوهی»، در رابطه با وضعیت لایحه قضا زدایی اظهار کرد: این لایحه در نوبت رسیدگی کمیسیون حقوقی و قضایی است.

وی با اشاره به درخواست رسیدگی خارج از نوبت بر لایحه قضا زدایی تصریح کرد: بسیاری از اعضای کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس و سایر حقوقدانان بر روی این لایحه اجماع نظر دارند و معتقدند خیلی از موارد را می‌توان جرم‌زدایی یا قضا زدایی کرد.

میر کوهی بابیان اینکه لایحه مذکور در نوبت رسیدگی کمیسیون حقوقی و مجلس قرار دارد، تصریح کرد: با توجه به اجماع اعضای کمیسیون مبنی بر مؤثر بودن لایحه قضا زدایی تعیین تکلیف و درنهایت تصویب این لایحه در دستور کار جدی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس قرار دارد.

گفتنی است، افزایش و تراکم بیش‌ازحد پرونده‌ها و محکومیت‌های کیفری ازیک‌طرف و تکالیف و وظایف بسیاری که طبق مقررات برای دستگاه قضایی پیش‌بینی‌شده، سبب شد تا مرکز مطالعات و پژوهش قوه قضاییه حدوداً ده سال پیش پس از بررسی‌های مدققانه و نشست‌های طولانی و تخصصی با وکلا، حقوقدانان و قضات، لایحه قضا زدایی و جرم‌زدایی را تهیه و ارائه کند.

لا‌یحه قضا زدایی در راستای سیاست حبس زدایی، کاهش عناوین مجرمانه، استفاده از مجازات جایگزین حبس تهیه شد و مواردی همچون ضرورت جرم‌زدایی از قوانین کیفری، گسترش سیاست قضا زدایی، استفاده از کمیسیون‌های شبه قضایی در رسیدگی‌ها، حذف برخی عناوین مجرمانه از قوانین دراین لایحه لحاظ شده است.

منبع: میزان


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۳۷
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *