دانشگاه اسلامی روسیه همکاری با ایران را خواستار شد

دسته: دانشجوی حقوق
بدون دیدگاه
یکشنبه - ۸ اسفند ۱۳۹۵


دانشگاه اسلامی روسیه همکاری با ایران را خواستار شد

دانشگاه اسلامی روسیه همکاری با ایران را خواستار شد

 

 

610282298

همکاری دانشگاه اسلامی روسیه ویژه تحصیلات تکمیلی با مراکز دانشگاهی و مطالعات اسلامی ایران در مذاکرات رفیق محمدشین رئیس دانشگاه روسی و علی بمان اقبالی زارچ سرکنسول جمهوری اسلامی در قازان پایتخت تاتارستان بررسی شد.

در این دیدار، زمینه‌های مختلف همکاری به‌ویژه وضعیت تدریس زبان فارسی در دانشگاه اسلامی روسیه، رفع نیازهای درسی و تخصصی آموزشی دانشجویان مرتبط و هم‌چنین تعامل با مراکز مطالعات اسلامی ایران بررسی شد. دانشگاه اسلامی روسیه ویژه مقاطع تحصیلات تکمیلی که نخستین مرکز آموزش عالی اسلامی در روسیه محسوب می‌شود، سال 1998 بنیاد گذاشته شد.

محمدشین در این مذاکرات ضمن تأکید بر لزوم تقویت همکاریها و افزایش روابط علمی با مراکز دانشگاهی و مطالعات اسلامی ایران، گفت: دانشگاه اسلامی روسیه اکنون سه هزار دانشجوی روزانه و 300 دانشجوی راه دور دارد. مقام روسی اظهار کرد: دانشگاه اسلامی روسیه در مقاطعی همکاریهای علمی و آموزشی با دانشگاه جامعه المصطفی داشته است.

وی گفت: برخی مطالعات و تجربیات مانند تدریس فلسفه و روانشناسی منحصر به ایران است و ما تعامل با دانشگاههای جمهوری اسلامی را خواستاریم. اقبالی زارچ نیز در این دیدار با چشمگیر خواندن دستاوردهای علمی و دانشگاهی از جمله وجود جامعه چندمیلیونی دانشجویان و اساتید در ایران و هم‌چنین پیشرفت علوم انسانی، گفت که تقویت همکاریهای در این حوزه یکی از اولویتهای نمایندگیهای ایران در خارج است. وی هم‌چنین بررسی نیازهای دانشجویان زیان فارسی دانشگاه اسلامی روسیه، ارتباط کارآمد با بنیاد سعدی، مذاکره با مراکز مطالعات دینی دانشگاه تهران، تربیت مدرس، علامه طباطبایی و همکاری بیشتر با جامعه المصطفی را از راهکارهای سودمند برای دانشگاه روسی برشمرد.

جمهوری مسلمان‌نشین تاتارستان فدراسیون روسیه با 68 هزار کیلومترمربع وسعت و سه میلیون و 876 هزار نفر جمعیت در منطقه ولگای روسیه از مناطق توسعه‌یافته این کشور در حوزه‌های هنری، علمی-فناوری، اقتصادی، صنعت و نفتی فعال است.

منبع: ایرنا


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۹۳
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *