دانشگاه آزاد 50 درصد بار آموزش عالی کشور را به دوش دارد


دسته: دانشجوی حقوق
بدون دیدگاه
یکشنبه - ۱۷ مرداد ۱۳۹۵


دانشگاه آزاد 50 درصد بار آموزش عالی کشور را به دوش دارد


رئیس شورای عالی نظارت منطقه 3 دانشگاه آزاد:

دانشگاه آزاد 50 درصد بار آموزش عالی کشور را به دوش دارد

دکتر احمد شاهورانی در جلسه شورای عالی نظارت منطقه 3 دانشگاه آزاد اسلامی که در سالن جلسات مرکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت برگزار شد، ضمن تشکر از میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت، مشارکت در استانهای شمالی به ویژه گیلان را با شورای عالی نظارت بسیار مطلوب خواند و گفت: با توجه به تنظیم اساس نامه شورای عالی نظارت همکاری، مشارکت بسیار مطلوبی بین این شورا و رؤسای مراکز استانهای شمالی وجود داشته و این روند همکاری رو به رشد است.
وی تصریح کرد: یکی از افتخارات دانشگاه آزاد اسلامی مورد تایید بودن این دانشگاه توسط حضرت امام (ره) بود و تاکنون با داشتن ظرفیتهای فوق العاده موجود در این دانشگاه، حدود 50 درصد بار آموزش عالی کشور را به دوش گرفته است و می‌توان گفت یکی از بهترین دستاوردهای انقلاب تشکیل دانشگاه آزاد اسلامی بود.
دکتر شاهورانی با برشمردن علل تشکیل هیأت نظارت گفت: از علل اصلی تشکیل هیأت نظارت ایجاد کیفیت در کنار کمیت بود و در این دهه ما به دنبال افزایش کیفیت مانند به وجود آمدن مراکز دانش بنیان بوده و شرکتهای دانش بنیان یکی از مهمترین عوامل درآمد زایی در آینده است.
رئیس شورای عالی نظارت در منطقه 3 دانشگاه آزاد اسلامی با مقایسه دانشگاههای اروپایی و آسیایی افزود: در کشورهای اورپایی و شرق آسیا، دانشگاهها با توجه به این که صنعت وارد دانشگاه شده است می‌توانند کیفیت لازم را به وجود آورند و در کارهای پژوهشی اولویت اساتید شرکت‌های دانش بنیان است.
در دانشگاه آزاد اسلامی نیز یک همکاری بسیار مناسب بین دانشگاه و مدیریت آن خواهیم داشت لذا امروز ما در مقابل دانشگاه آزاد اسلامی دارای مسؤولیت سنگینی هستیم و باید بتوانیم مشکلات را برطرف کنیم.

وی با برشمردن ساختار تشکیلاتی هیأت عالی نظارت یادآور شد: این هیأت در سال جاری چند واحد دانشگاهی را به عنوان پایلوت انتخاب کرده و در طی این مدت که از شهریور ماه سال جاری کلید می خورد برنامه‌های مدونی که توسط هیأت نظارت پیش بینی شد در این واحدهای دانشگاهی اجرا و واحدهای دانشگاهی مشخص شده تحت نظارت قرار می گیرند.
در ادامه دکتر رضا علی محسنی معاون شورای عالی نظارت در منطقه 3 با تشکر از برگزاری این جلسه گفت: مجموعه دانشگاه آزاد اسلامی که مجموعه وسیع و گسترده علمی است از مهمترین آثار نظام مقدس انقلاب اسلامی است که در حال حاضر جایگاه دانشگاه در جوامع جهانی به عنوان یکی از بزرگترین مراکز علمی مطرح است.
وی افزود: مشکلات و ضعفها باید شناسایی شوند و از دلسردی بپرهیزیم و با نیرویی مضاعف ادامه مسیر دهیم.
دکتر محسنی ادامه داد: در دو بخش اجرا و نظارت که بسیار مهم هستند باید اقدام کنیم که در این راستا خوشبختانه در بخش اجرا دستآوردهای خوبی حاصل شد و در بخش نظارت باید موفقیت بدست آید.
هدف بعدی نظارت در کنار اجرا برای کمک به پیشبرد اهداف واحد و مجموعه دانشگاه آزاد اسلامی باید وجود داشته باشد.
 معاون شورای عالی نظارت در منطقه 3 با تأکید بر توجه به ضوابط و دستورالعملها خاطرنشان کرد: اهتمام به مصوبات موسسه با توجه به اسناد بالادستی که به عنوان سند توسعه و نقشه راه پیش رو است باید مورد توجه قرار گیرد و پایبندی به کارگروه 9 گانه باید معیار 
قرار گیرد.

وی گفت: نظارت همراه ارائه راهکارها و ارائه پیشنهادات خواهد بود که در این رابطه باید ضمن رعایت ضوابط و مقررات متعلق به دانشگاه و رعایت مجموعه مصوبات در هیأت نظارت و حرکت در چارچوب برنامه‌های مدون و شیوه نامه، احترام به مقررات دانشگاه، حذف نگاه جزیره ای و داشتن نگاه منطقه ای در جهت ارائه راهکارها و پیشنهادات سودمند اقدام کرد.
منبع: ایسنا

نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۳۵
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *