دالایی‌لاما خواستار واکنش آنگ‌سان سوچی به کشتار مسلمانان میانمار شد

دسته: حقوق در سایر جوامع
بدون دیدگاه
یکشنبه - ۱۲ دی ۱۳۹۵


دالایی‌لاما خواستار واکنش آنگ‌سان سوچی به کشتار مسلمانان میانمار شد

دالاییلاما خواستار واکنش آنگسان سوچی به کشتار مسلمانان میانمار شد

 564513697

به نقل از العربیه، «دالاییلاما» رهبر دینی بودائیان تبت از «آنگسان سوچی»، برنده جایزه صلح نوبل و یکی از چهرههای بانفوذ میانمار، خواست به بحران انسانی و ظلم حاکم بر مسلمانان این کشور واکنش نشان دهد.

درحالی‌که صدها تن از اقلیت مسلمان میانمار برای فرار از فقر و کشتار و تبعیض، با وضعی اسف‌بار کیلومترها سوار بر قایق برای رسیدن به یکی از کشورهای جنوب شرقی آسیا تلاش می‌کنند، هنوز بسیاری چشم‌انتظارند تا شاید سخنی از زبان آنگ‌سان سوچی بشنوند و او هم چون صدها تن دیگر در جهان به این فجایع که به دست حکومت‌نظامی میانمار و بودائیان افراطی انجام می‌شود اعتراض کند.

رهبر بودائیان تبت گفته است تاکنون دو بار از سال 2012 و از زمانی که بودائیان افراطی شروع به آزار و اذیت و کشتار مسلمانان در ایالت «راخین» در غرب میانمار کردند، از سوچی خواسته است که در مقابل این فجایع واکنش نشان دهد.

دالایی‌لاما در مصاحبه با یک روزنامه استرالیایی، درحالی‌که قرار است تا هفته آینده نیز به «کانبرا» پایتخت این کشور سفر کند، گفت: «این خیلی غم‌انگیز است. من انتظار داشتم که او به‌عنوان دارنده جایزه صلح کاری بکند. من 2 بار با او ملاقات داشتم، یک‌بار در لندن و بار دیگر در جمهوری چک و او به من گفت که مسأله پیچیده است. بااین‌حال، به نظر من این کار از او برمی‌آید و باید کاری بکند. این کافی نیست که تنها رفاه و آسایش خودمان برای ما مهم باشد. این به معنای انسانیت نیست».

تاکنون دست‌کم 3 هزار و 500پناه‌جوی مسلمان میانمار برای نجات جان خود به‌طرف تایلند، اندونزی و مالزی فرار کرده‌اند و بسیاری نیز همچنان در قایقهای خود سرگردان‌اند. آنها دراین کشورها نیز از امنیت جانی و اوضاع معیشتی خوبی برخوردار نیستند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۲۵
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *