داعش را شگفت‌زده خواهیم کرد

دسته: غیر حقوقی
بدون دیدگاه
دوشنبه - ۲۶ مهر ۱۳۹۵


داعش را شگفت‌زده خواهیم کرد

درخواست العبادی از کشورهای همسایه و برادر

داعش را شگفتزده خواهیم کرد

نخست‌وزیر عراق در جمع فعالان رسانه‌ای و تحلیلگران سیاسی بابیان اینکه ‘موعد عملیات موصل نزدیک است و داعش را شگفت‌زده خواهیم کرد’، از دولتهای ‘همسایه و برادر’ خواست در برابر نقض حاکمیت کشورش در کنار بغداد بایستند.

 حیدرالعبادی نخست‌وزیر و فرمانده کل نیروهای مسلح عراق دراین نشست، در ارتباط با حضور ارتش ترکیه در شمال عراق و اصرار این کشور بر حضور در عملیات آزادی موصل، گفت که از ‘کشورهای همسایه و برادر’ می‌خواهد در شرایطی که حاکمیت ملی عراق نقض می‌شود، در کنار این کشور بایستند.

وی دراین نشست، بابیان اینکه عراق در مرحله تاریخی جدیدی بعد از آزادی اراضی‌اش قرار خواهد داشت، گفت که این پیروزیها سهم همه عراقیهاست.

العبادی به اوضاع عراق در 2 سال پیش که داعش به دروازه‌های موصل رسیده بود، اشاره کرد و گفت آن روز ما علیه داعش در حالی می‌جنگیدیم که بر بغداد اشراف داشتند و امروز ما بر موصل اشراف داریم و آماده شکست دشمن هستیم و شعار ‘2016 سال آزادی’ و ‘در عراق جایی برای داعش نیست’ را محقق می‌کنیم.

وی در خصوص چالش اخیر بغداد و آنکارا نیز گفت ما دولت ترکیه را به چالش کشیدیم تا ثابت کند که ما از آنان خواسته‌ایم نیروهای نظامی ارسال کنند.

العبادی همچنین با اشاره به اینکه در عملیات موصل، تنها نیروهای عراقی در زمین نبرد حضور خواهند داشت، تاکید کرد که هیچ نیروی خارجی دراین عملیات حاضر نخواهد بود. نخست‌وزیر عراق ضمن تقدیر از رسانه‌ها و فعالان شبکه‌های اجتماعی به خاطر مواضع یکپارچه سیاسی آنان، درعین‌حال هشدار داد که داعش درصدد بهره‌گیری از عنصر شایعه در جنگ موصل است و نباید به آن اجازه دهیم موفق شود.

بر اساس اعلام مقامهای عراقی، عملیات موصل به ساعت صفر خود نزدیک شده و ناظران اوضاع عراق هرلحظه در انتظار اعلام شروع عملیات آزادی موصل هستند. منبع: ایرنا


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۳۶
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *